Kas?

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
RdB

Re: Kas?

Bericht door RdB » 02-12-2019 21:40

Mijn laatste orchideeen dit weekend binnengehaald, i.v.m. vorst hier. Tja, een kas, blijft nog even een wensdroom. Tijd ontbreekt mij eenvoudig. En ik ben niet handig genoeg er zelf één te bouwen.

Ruud

odonto

Bericht door odonto » 13-12-2019 11:50

Ha Ruud,

dat altijd vochtig valt wel mee, of tegen. Ja, als ik straks slordig water geef zijn er vannacht plekken nat wat je liever zou vermijden. Zeker met dit half koude vochtige weer. Maar omdat de kachel toch aanstaat (gevelkachel) --> koude lucht aanzuigt --> loopt de luchtvochtigheid toch best wel terug. Als ik een Pahp oversla is die een week later toch wel behoorlijk aan water toe.
Om over een echte vorst periode maar te zwijgen, dan valt het water niet aan te slepen. Wat sommige planten overigens erg fijn vinden, maar dat heb ik al verteld ;)
Wat die daglengte betreft; zou een uurtje meer licht wel kunnen waarderen. Of geen huizen in de buurt die bij deze lage stand de zon uit mijn kas houden. Wat dat betreft zijn de nieuwe buren hoopvol; die willen een hoge schuur die naast mijn kas is gezet (aan zuid-oost kant) neerhalen. Dat levert me weer 2 uur zon in de winter op. Maar ja, plannen versus uitvoering... ik weet er alles van :lol:

groet Michiel

odonto

Bericht door odonto » 09-02-2020 19:19

En hij staat nog steeds..... :)

Zo vlakbij IJmuiden (waar overigens de windstoten worden geregistreerd op het einde van de pier, dus op zee....) spookt het aardig, al mijn planten krijgen het echte epifytische gevoel terug. Alles beweegt.
Nu de al dagen aangekondigde windstoten nog afwachten :?

groet Michiel

RdB

Bericht door RdB » 10-02-2020 19:01

Nou ja, maar hopen dat hij blijft staan. Het schijnt daar aardig gespookt te hebben, hier bleef het vrij rustig,

Ruud

Plaats reactie