Cattleya percivalliana

Barkeria, Brassavola, Broughtonia, Cattleya, Caularthron, Encyclia, Epidendrum, Laelia, Rhyncolaelia, Schomburgkia, Sophronitis
Plaats reactie
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Cattleya percivalliana

Bericht door Bindi » 24-07-2019 07:14

Eindelijk knapt deze orchidee weer op, ging een tijdje erg slecht met deze plant, en nu krijgt de plant een bloem in de spat, ik ben dus erg blij, want ik heb de plant al zo,n 10 jaar, vroeger toen bloeide hij elk jaar, tot ineens de plant bijna de geest gaf, heb hem toch weten te redden en tot mijn grote plezier, komt er dus een bloem in.
Plant zelf is nog niet zo mooi hoor, in idere geval niet wat ik gewend ben met mijn planten, effe uit sloven :lol:
Maar als hij bloeit dan gaat hij of zij, natuurlijk op de foto :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Cor van Honk
Berichten: 204
Lid geworden op: 09-11-2018 11:38

Re: Cattleya percivalliana

Bericht door Cor van Honk » 27-07-2019 23:36

Ik zie uit naar de foto! Wat had je gedaan om de plant weer aan de praat te krijgen? Wortels schoonmaken en nieuwe bark? Dat wil met oudere Cattleyas nog wel eens helpen.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Cattleya percivalliana

Bericht door Bindi » 28-07-2019 09:22

ja dat heb ik gedaan, en de plant de tijd geven om op te knappen, stand plaats veranderd bv, de bulben zijn nog wat mager, maar de nieuwste scheut is mooi vol en ik hoop op nieuwe wortels door de nieuwe bulb, want Cattleya maakt bijna geen nieuwe wortels aan, op de oude bulben, dus dan moet de plant het hebben van de nieuwe bulb die wortels aan maakt.
vond het al zo zonde, ik heb namelijk, veel soorten met kleuren zoals ze ook in de natuur voorkomen, en best wel oudere soorten, heb ze daar speciaal op uitgezocht toen. ik heb bijna geen hybride soorten, wel in de natuur gevormde hybride planten, tenminste ze komen niet echt uit de natuur, maar zijn gekweekt naar die soorten die in de natuur ook voorkomen.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie