Nog meer ongedierte-bestrijding

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Plaats reactie
odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Nog meer ongedierte-bestrijding

Bericht door odonto » 14-06-2019 21:03

Ik heb nu al jaren geen hoge concentraties enge beesten in mijn kas, lopen zo veel carnivoren rond dat ze in toom gehouden worden. Nu zag ik gisteren dat mijn bekerplant ook steekmuggen vangt (larven meegekomen met regentonwater) :wink: Die plant stond op de nominatie te worden afgevoerd, maar nu mag ie blijven.Ik heb wel een dun doek in mijn raam, in de hoop dat engerds als de vliegende wolluizen van Ruud niet zo maar mijn kas inwaaien/vliegen bij warm weer.

In de tuin heb ik elk voorjaar even een snelle bloei van bladluis, maar ook een hele grote lieveheersbeest populatie. Nu zijn de bladluizen niet te benijden, al weer bijna uitgeroeid, zelfs op de rozeknoppen. Probeer ook veel vogels te hebben (kippen houden helpt) en de huismussen eten naast kippenvoer ook wel luizen. En nog leuker, ze speuren mijn buxus af naar de buxusmotrups. Samen met de mezen en zelfs de ekster. Die laatste is doorgaans niet welkom, maar nu even wel. Ik heb een beetje aantasting van de buxus, maar er is geen rups te bekennen nu. Goede hoop dat ik ze kan blijven houden.


groet Michiel

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Nog meer ongedierte-bestrijding

Bericht door Bindi » 15-06-2019 08:10

Ik denk dat de toename van insecten te danken is aan het feit, dat er steeds minder vogels komen, bijna alle tuinen zijn betegeld, geen boom meer in de tuinen, geen struik, vroeger had ik in de dakrand een gat zitten en elk voorjaar zaten er rood borstjes in, maar nu moet alles potdicht zitten, de vogels kunnen haast nergens meer broeden, ook door de toename van de bevolking, die ergens willen wonen. Toen ik klein was liep ik door de polder, er stonden boerderijen en leuke kronkel paadjes, hout bleef langs de kant liggen, ik kwam er egels tegen en allemaal verschillende vogels, tot en met ooivaars aan toe, toen moest alles op de schop, weg leuke boerderijtjes, weg leuke laantjes, er voor in de plaats kwam een mega woon wijk, met super dure huizen en een park, dit park is ook al op de schop gegaan er zijn en worden nog steeds huizen gebouwd mopper de mopper :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie