Vragen over dit forum / meedenkers gezocht!

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 07-03-2019 09:35

Bedankt voor het meedenken!

Eigenlijk hebben we al zoiets, het topic "mijn orchideeenfoto's " onder algemeen. Of bedoel je toch wat anders?

Ik zou evt de kop kunnen aanpassen naar bv Orchideeën Showcase
Vriendelijke groet,

Patrick

Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Bericht door Kwabbernoot » 07-03-2019 10:52

Het topic zoals het nu is (effe snel gescand), is toch vooral foto's plaatsen en vervolgens drie of vier mensen die zeggen dat het een mooie bloem is. Dat is natuurlijk prima maar ik denk dat je het verder kunt uitbreiden zo dat het wat meer "gesprekken" kan opleveren tussen de leden.

Bijvoorbeeld:
Ik heb gisteren voor het eerst een phalaenopsis in "hydrocultuur" gezet, in het kader van het opnieuw opstarten van mijn hobby. Zeg maar als eerste test voor wat ik verder van plan ben. Daar kan ik dan foto's van plaatsen, vertellen hoe ik het heb gedaan, waar ik het idee vandaan heb. Anderen kunnen dan mij misschien vertellen hoe zij het doen, wat ik kan verwachten, wat ik fout doe en dat soort dingen. Een nadeel met planten is natuurlijk wel dat het resultaat pas veel later zichtbaar is.

De naam veranderen in showcase lijkt mij wel een prima oplossing.

Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Bericht door Kwabbernoot » 22-05-2019 22:39

Nu ik weer flink bezig ben met orchideeën en twee planten heb gedeeld (zie mijn showcase topic), heb ik straks een aantal Laelia's teveel. Nu zijn ze nog te klein om ze weg te doen maar straks, als ze sterk genoeg blijken te zijn zou ik er vast wel een paar weg willen doen.
Nu hebben we op het forum een "te koop" en een "gezocht" topic. Is het misschien een idee om ook een "ruil" topic te starten?

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 25-05-2019 08:14

Misschien beter om "te koop" te veranderen in "aangeboden" ?
Dan kun je in de omschrijving van het topic (of in de titel) zelf aangeven of het om ruilen gaat. :)

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 25-05-2019 08:50

Dat zouden we makkelijk kunnen doen, maar in weze maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
Ik zet er altijd bij of ik wil ruilen of niet.
zal het aan Patrick door geven :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Bericht door Kwabbernoot » 27-05-2019 09:02

Ja, dat is uiteraard ook een oplossing. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 27-05-2019 18:05

Geeft niks hoor.
Het is geregeld :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Gast

Re: Vragen over dit forum / meedenkers gezocht!

Bericht door Gast » 28-05-2019 07:46

Patrick schreef:Hallo allemaal,

Het forum bestaat nu al weer een tijdje. Er zijn af en toe dingen aangepast en verandert. Maar misschien zijn er nog steeds dingen die jij graag anders zou willen zien.
Laat het dan even weten in dit draadje of stuur mij een berichtje.
O.K. Patrick, daar komt ie. Mij stoort het altijd wanneer onnodig geen of slecht Nederlands wordt gebruikt. Temeer op een zich als "Nederlands" profilerende webstek.
1. Orchideeënforum is één woord (een zogenaamde samenstelling). Wanneer je het uitspreekt, hoor je dat er slechts 1 klemtoon is ten teken dat het een samenstelling is.
Dus "Nederlands orchideeënforum" want het zelfstandig naamwoord "orchideeënforum" hoort ook geen hoofdletter te hebben.
2. Voor "FAQ" kan ook "Vgv" of voluit "Veel gestelde vragen" gebruikt worden (ruimte zat en waarom zou je onnodig afkortingen gebruiken, die mogelijhk niet iedereen kent?
3. Voor "Forumindex" kun je ook "Foruminhoud" gebruiken.
4. "Chat hoekje" zou ook "Kletshoekje" kunnen zijn. Als je de combinatie van een buitenlands woord, zoals 'Chat' met een Nederlands woord wilt gebruiken, is een koppelstreepje daartussen en het buitenlandse woord tussen enkele aanhalingstekens, gebruikelijk.
5. Wat is er mis met "Nieuw bericht" i.p.v. 'new topic'?
6. Idem voor "Reageer" i.p.v. 'post reply'?
7. Idem voor "Webstekadministratie" of "Forumadministratie" i.p.v. 'Site Admin'?
8. Idem voor "Profiel" i.p.v. 'profile'?
9. Idem voor "Citaat" i.p.v. 'quote'?
10. Idem voor "Persoonlijk" of "Privé" i.p.v. 'pm'?

O.K. Dit was een voorzet ;-) Je kunt vast nog wel meer vinden. Twijfel je of zit je verlegen om een idee? Mail me gewoon.

Groetjes, Gerard

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 28-05-2019 21:16

Beste Gerard,

Bedankt voor het meedenken. Ik zal hieronder mijn reactie geven op jouw opmerkingen en deze proberen duidelijk toe te lichten.


ad 1) 'Nederlands Orchideeën Forum' is een naam. Deze naam heb ik bewust gekozen, omdat het op deze manier er simpelweg beter uit ziet, en zoekmachines doen het er beter op. Ik kan je irritatie over het onjuist spatiegebruik overigens heel goed volgen, hoor.

ad 2) Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling dat 'FAQ' bij de meesten bekend is. Los daarvan is het gewoonweg niet mogelijk om in het menu veranderingen aan te brengen.

ad 3) 'Foruminhoud' is inderdaad duidelijker, maar dit kan ik helaas ook niet veranderen. Dit staat zo in het format van deze site.

ad 4) Bij mijn weten is 'chat' een leenwoord dat is opgenomen in de Van Dale. Je hebt wel gelijk dat het dan Chathoekje zou moeten zijn: dat ga ik aanpassen.

Voor de laatste punten geldt hetzelfde als voor 2) en 3): de knoppen (de tekst erin) zijn helaas niet aan te passen. Dit forum is een kant-en-klaarpakket waar je wel het één en ander aan kan bijschaven maar (lang) niet alles.
Vriendelijke groet,

Patrick

Gast

Webstekforumopmaak (mooi scrabblewwoord hè?)

Bericht door Gast » 28-05-2019 22:14

Patrick schreef:
ad 1) 'Nederlands Orchideeën Forum' is een naam. Deze naam heb ik bewust gekozen, omdat het op deze manier er simpelweg beter uit ziet, en zoekmachines doen het er beter op.
Ik dacht dat zoekmachines tegenwoordig zo goed zijn, dat je niet van alles meer hoeft uit te halen om gevonden te worden. "Orchidee" en "forum" bleken voore "Startpage" voldoende om jouw forum als eerste te tonen ;-)
Ik kan je irritatie over het onjuist spatiegebruik overigens heel goed volgen, hoor.[\quote]
Ach, "irritatie" is een groot woord, maar wanneer het beter kan ...

[quot]ad 2) Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling dat 'FAQ' bij de meesten bekend is.[/quot]
Dat neem ik ook aan, maar wat is er tegen om Nederlands te gebruiken waar dat kan? Niet iedereen is relatief jong en goed bekend met van alles en ik heb vroeger geleerd, dat eenvoud zaken vaak sterker maakt.
[quot]Los daarvan is het gewoonweg niet mogelijk om in het menu veranderingen aan te brengen.[/quot]
Ja, dat is wat anders. Overigens zou het voor mij een reden zijn om eens elders te kijken. "Gratis forum" bracht voldoende optie naar voren. Kijk bijvoorbeeld eens naar httpswww.machinekamer.nl/forum3/index.php
[quot]
ad 3) 'Foruminhoud' is inderdaad duidelijker, maar dit kan ik helaas ook niet veranderen. Dit staat zo in het format van deze site.[/quot]
Zie hiervoor.
[quot]
ad 4) Bij mijn weten is 'chat' een leenwoord dat is opgenomen in de Van Dale. Je hebt wel gelijk dat het dan Chathoekje zou moeten zijn dat ga ik aanpassen.[/quot]
Is gelijk gebeurd, zag ik ;-) Niettemin, ook al mag iets, dan nog zou ik kiezen voor Nederlandstalig ("iedereen" weet vast wat 'Yes' betekent, maar wat is er mis met "Ja"?).
Voor de laatste punten geldt hetzelfde als voor 2) en 3) de knoppen (de tekst erin) zijn helaas niet aan te passen. Dit forum is een kant-en-klaarpakket waar je wel het één en ander aan kan bijschaven maar (lang) niet alles.
Dat heb ik inmiddels begrepen. Ik zou het te star vinden.

N.b. Het veelvuldig niet voorzien van een onderwerp van een bericht, vind ik ook jammer. Zeker ook niet in een "attentie"-bericht te voorzien?

Plaats reactie