Ben je wel eens van planten veranderd.

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Plaats reactie
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Ben je wel eens van planten veranderd.

Bericht door Bindi » 08-02-2019 15:01

Ik heb al jaren Cattleya. Dit is de eerste plant die ik als jong meisje had gekocht en ben er nooit meer vanaf gekomen :lol:
Ook heb ik wat verschillende andere planten, maar Cattleya is hier de baas in huis :lol:
Nu vroeg ik mij af, of er nog meer mensen zijn die vast houden aan hun eerste plant of veranderd zijn van planten, omdat het bv tegen viel , verhuizing enz
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 08-02-2019 18:20

Ik ben veranderd van planten in zoverre dat er een aantal zijn doodgegaan. Zo heb ik drie Zygopetalums vermoord, een Cymbidium en een Baptistonia echinata. Hun plekjes zijn ingevuld met andere soorten. Mijn Epidendrum pseudepidendrum is ook niet een van de mooiste, dus misschien doe/geef ik die nog een keer weg. En een Dendrobium phalaenopsis hybride die ik had gekregen heb ik blijkbaar slecht verzorgd want die heeft nu bijna alleen nog maar kale stengels (en probeert desondanks te bloeien).
Good drainage or death!

Amateurtje
Berichten: 292
Lid geworden op: 13-03-2017 19:47

Bericht door Amateurtje » 08-02-2019 18:20

Ja , in hoofdzaak heb ik Cymbidium en een aantal Dendrobium .In de loop van de jaren zijn er ook wat andere soortjes naar binnen geslopen , en door een bericht van Ruud over Epiphyllum zijn die er ook bijgekomen .Inmiddels ook kennis gemaakt met Aporocactus en Cleistocactus en oh er kwam opeens een grote Hoya die een nieuw huis zochten nu staan er opeens dus ook Hoya stekken te wortelen .Kortom als het allemaal lukt word komende zomer het onverwarmde deel naast de serre bij de serre getrokken :lol:


Groetjes Marianne
Gek van met name Cymbidium en andere soorten orchideetjes :-)

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 08-02-2019 19:54

Ik ben wel gewisseld in de loop der jaren, dan weer eens meer hiervan dan daarvan. Bovendien ben ik nooit 100% van iets gaan doen, ik hou van de variatie. Op dit moment heb ik beneden vooral orchideeen en bromelia's, boven gecombineerd met wat cacteeën/Euphorbia's. En natuurlijk wat overgeschoten blijvertjes zoals een Graslelie (Chlorophytum) die al meer dan 60 jaar in de familie is en een veel te grote palm (gestart als zaadje). Nu staan de gembers ook binnen maar die mogen straks (kan niet wachten) weer naar buiten.

Ruud

Plaats reactie