Hoe gaat het met jullie planten in de warmte

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Plaats reactie
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Hoe gaat het met jullie planten in de warmte

Bericht door Bindi » 26-07-2018 17:43

Ik vroeg mij dit af, omdat er ook leden zijn met planten in de tuin, Gaat dit nog een beetje ?
Ik moet de planten voor mijn raam heel goed in de gaten houden, ze drogen als een gek op.
Voor dat je er erg in hebt staan ze veel te droog :roll:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 26-07-2018 19:13

ik geef mijn planten nu om de dag water....
De meeste planten staan in een barkmix dus dat gaat heel hard.

Zoals ik in het rainmix topic aangaf, staat er gewoon een emmer klaar waar ik ze in dompel.
Ik maak me wel een beetje zorgen over infecties en ziektes die ik op deze manier zeer snel kan verspreiden....

Sommige planten groeien nu heel erg hard, zoals de G. skinneri die ik van jou overgenomen heb.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 29-07-2018 07:36

ja die groeit als kool he :) het is een hele mooie plant en sterk ook, maar ja wegens ruimte gebrek, moest ik een keuze maken.
Ik geef ze geen water in de emmer, daar heb ik helemaal geen tijd voor, ik speel vals, heb ze in bakken staan en geef ze water zoals bij een gewone plant, water loopt in de bak en zo laat ik ze staan, ja ja met de voeten in het water :lol: . met deze warme dagen gaat dit best goed, in de herfst stop ik daar weer mee, want dan krijg je wel problemen, maar dan hebben ze ook niet zo idioot veel water nodig.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 29-07-2018 20:55

Ik geef/gaf ze om de dag water, het word iets koeler, kijk het per dag maar aan, de planten op mount krijgen ieder dag wel water :D
Groetjes Anitaz

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 29-07-2018 21:37

Ik weet nog dat toen ik een jaar geleden na mijn verhuizing bijna alle planten buiten had staan in weer en wind en ze het nog nooit zo goed hadden. Heel veel wortelgroei. Juli was geloof ik best droog maar we hadden daarna perioden met dagelijks regen en dat vonden ze heel fijn.

Nu geef ik alle planten toch kraanwater (8-9 °D hier). Ik hoop maar dat de eerstvolgende regenbuien de zouten oplossen en uitspoelen.
Good drainage or death!

Plaats reactie