Een aantal hybride phaps

Paphiopedilum, Phragmipedium
Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 31-03-2017 21:27

De naam van pinocchio staat bij mijn op de label van de plant, het is dus bedacht door de kweker, ik heb wat geleerd :wink:
Groetjes Anitaz

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 01-04-2017 18:13

Tja, labels van de kweker....

Als je als kweker planten aanlevert aan de veiling komen ze (o.a.) slechts voor aanmerking voor de export als er een naamlabel bij de plant gezet is.
Helaas, nergens staat dat dit het juiste naamlabel moet zijn. Dus er komt een label bij, goed of niet. En dan zijn er ook nog zat kwekers die de naam aampassen aan de heersende mode. Is Harry Potter populair? Dat heet de plant plotseling Paphiopedilum 'Harry Potter'. Of nog waarschijnlijker, iets dat er op lijkt want de naam Harry Potter zal wel beschermd zijn (lees: voor het gebruik ervan moet je dokken).

Ruud

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 01-04-2017 18:14

Tja, labels van de kweker....

Als je als kweker planten aanlevert aan de veiling komen ze (o.a.) slechts voor aanmerking voor de export als er een naamlabel bij de plant gezet is.
Helaas, nergens staat dat dit het juiste naamlabel moet zijn. Dus er komt een label bij, goed of niet. En dan zijn er ook nog zat kwekers die de naam aampassen aan de heersende mode. Is Harry Potter populair? Dat heet de plant plotseling Paphiopedilum 'Harry Potter'. Of nog waarschijnlijker, iets dat er op lijkt want de naam Harry Potter zal wel beschermd zijn (lees: voor het gebruik ervan moet je dokken).
Maar geen label? ondenkbaar. Dus al is het een orchidee, dan maar het label van een viooltje er op want label is label.

Ruud

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 01-04-2017 18:33

Mijn maak het ook niet uit wat er opstaat, de plant is uitgezocht door me partner, ik verzorg de plant alleen maar :wink:
Groetjes Anitaz

Plaats reactie