NOV-forum gooit de handddoek in de ring

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Plaats reactie
RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

NOV-forum gooit de handddoek in de ring

Bericht door RdB » 20-05-2018 23:17

Zojuist een email gehad dat de NOV stopt met hun forum. Jammer. Gemiste kans. We (=het groepje achter dit forum) hadden graag geprobeerd dat forum nieuw leven in te blazen maar mochten dat niet eens proberen vanwege ambtelijk NOV gezanik. Sterker nog, we werden er zelfs uit gezet en geblokt. Vanwege (zeker in die tijd nog) positieve kritiek. Het blijft jammer want we zijn gewoon nog enthousiaste NOV-leden (twee van ons drie) en orchideeën fanaten (drie uit drie).
Nu geven ze zich over aan Facebook. Als zijnde het medium waar een ieder via zou communiceren. Een commercieel wangedrocht dat wellicht zijn beste tijd ook al gehad heeft. Mijn kinderen willen er, net als veel van hun generatie, niets van hebben: da's iets voor oude lullen. En wie de jeugd heeft, of in dit geval eerder wie de jeugd NIET heeft, heeft GEEN toekomst.
Ik wil zeker niet beweren dat fora, zoals het onze, nog levensvatbaar zijn. Maar kiezen voor Facebook? Dat klinkt zelfs in mijn 'oude' oren als digitale euthanasie.

Ruud

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 21-05-2018 07:36

Zo jammer dit he :(
En wij probeerden er nog alles aan te doen om het nov forum te behouden, nu gaat alle mooie info van mensen uit het verleden helaas weg.
Ik hoop dat mensen steeds meer in gaan zien, wat een waarde een forum kan hebben en prive blijft ook echt prive, wij gebruiken geen leden om geld te verdienen zoals face book.
wij hebben dit forum opgezet omdat we gek op onze planten zijn en het hartstikke leuk vinden om dit met andere te delen en om te leren van elkaar :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 21-05-2018 07:52

Het nadeel van facebook ten opzichte van een forum vind ik dat er weinig structuur in zit.
Een forum zie ik als een database, waarin je makkelijk info in terug kan vinden. Ook als deze info bijvoorbeeld 3 jaar geleden geplaatst is.

Facebook is leuk als je nieuwe dingen snel en vooral makkelijk met veel mensen wilt deze.
Maar probeer daar eens specifieke dingen van 3 jaar terug te vinden.... dat is een hele klus.

Nu heb ik zelf geen facebook en ook nog nooit gehad (wat steeds meer een zeldzaamheid begint te worden), dus misschien heb ik het mis en zit er meer structuur in dan ik dacht.

Wel vind ik dat bijna alle forum qua gebruiksvriendelijkheid achterlopen. Veel mensen zouden graag veel uitgebreidere opties hebben bij het uploaden van foto's, zoals schalen, bijknippen en draaien. Nu moet dat allemaal nog extern gebeuren. Al is dat voor mij zelf geen probleem, hoor ik mensen er wel relatief vaak over.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 21-05-2018 09:46

Ik heb jaren geleden wel op face book gezeten, en er zit geen structuur in, persoonlijk vind ik het nogal een rommeltje en ben er om diverse redenen mee gestopt.

Over het foto,s plaatsen, begrijp ik helemaal wat je bedoeld, maar het is maar net wat een forum kan trekken. Wil je een forum die dit allemaal mogelijk maakt, dan moet er jaarlijks voor betaald worden.
Dit geld moet door iemand worden opgebracht, nu werken fora,s met reclame van webshops en deze betalen daar ook voor, op deze manier kun je bv een forum maken die de opzetters van het forum geen geld kost. En een stuk moderner en makkelijker word voor de gebruikers.
Dat wij dit nu zo doen , is omdat zeker in het begin als je een forum opzet, weet je nooit hoe dit gaat lopen. Stel dat er nog meer leden bij komen.
Dan kunnen we er over gaan denken om hier iets mee te doen.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 21-05-2018 13:48

Ik ben er niet rouwig om. Dingen komen en dingen gaan.
Good drainage or death!

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 21-05-2018 15:17

:lol: :lol: ja zo kun je er ook over denken.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Hazel
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-05-2018 10:57

Bericht door Hazel » 02-06-2018 21:48

Is dat forum helemaal uit de lucht Bindi?

Ik vraag dit omdat ik zelf 10 jaar lang een phpBB forum heb gehad, wat ook ontplofte op een goed/vervelend moment maar... en dat is dan weer wel, het staat er nog steeds.
Inclusief de meeste info.

Ben het overigens helemaal met je eens; ik vind fora een geweldig medium en zonder meer boeiender dan facebook of andere aangebodene met chat, blah-blah en adds-things..
Al te oppervlakkig eigenlijk.
Zou ook zomaar kunnen dat de belangstelling weer terugkomt, wie weet.

Zijn foto`s zo ingewikkeld hier dan?
Toch zo vanuit je map naar hier toe ?

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 03-06-2018 09:43

Wat ik heb begrepen gaat het NOV forum op slot en uiteindelijk weg. Ik vind het erg jammer. RdB, Bindi en ik hebben in het verleden een poging gedaan om dat forum juist te redden, er staat heel veel waardevolle informatie op en het zou zonde zijn dat dat verloren gaat.
De ideeën van ons drie waren heel anders dan de ideeën van het NOV bestuur. Uiteindelijk zijn we daarom dit forum gestart.

Dat ze over gaan op Facebook heb ik mijn bedenkingen over. Ik denk dat de diepgang hierdoor verloren gaat, en oudere berichten zijn moeilijker terug te vinden.

De tijd zal het uitmaken.

Wat ik persoonlijk nog wel kwijt wil, ik ben NIET anti NOV, ik ben lid van de NOV en zelfs secretaris van een kring. De NOV brengt veel positiefs voor ons Orchideeën hobbyisten. En ik raad nog steeds niet NOV leden aan om lid te worden.
Vriendelijke groet,

Patrick

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 03-06-2018 14:55

Ik heb ook helemaal geen probleem met de nov op zich, ben dan wel geen lid. maar dat ben ik nergens van, dat heeft op zich niets met het nov te maken.
Vind het wel erg jammer dat alle oude info verloren gaat :(
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Hazel
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-05-2018 10:57

Bericht door Hazel » 03-06-2018 19:53

Ah maar dan waren jullie niet de beheerders van het forum begrijp ik hieruit, maar "het" NOV.
In dat geval kun je idd weinig doen en is het werkelijk super zonde dat al die info verloren gaat.

Toch jammer want er kan zoveel met zo`n forum, desnoods een andere titel of een andere URL zelfs.. koppelen aan dit forum, sitemap of archief..

Ja dat is treurnis Bindi. :(

Plaats reactie