Orchideeënshow Brabant Zuid Oost (maart 2017)

Plaats reactie
Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Orchideeënshow Brabant Zuid Oost (maart 2017)

Bericht door Patrick » 01-03-2017 20:24

Orchideeënshow Brabant Zuid Oost

De kring Brabant Zuid Oost organiseert van 17 t/m 19 maart 2017 in tuincentrum ‘de Biezen’ in Beek en Donk haar tweejaarlijkse internationale show, ditmaal dus bij haar nieuwe sponsor. Een aantal zuidelijke kringen van de Nederlandse Orchideeën Vereniging en enkele regio’s van de Orchideeën Vereniging Vlaanderen doen daar aan mee.
Deze show is dankzij de medewerking van het tuincentrum ruimer van opzet dan vorige shows. Bovendien doen vier kwekers, Akerne, Tropiscape Orchids, Lucke en Botanische Orchideeën mee. Eveneens zal er een stand zijn van ImageCreation by light, met prachtige foto’s van orchideeën geprint op een metalen ondergrond.
Er zal een grote variatie aan orchideeënplanten te zien zijn, in een zo natuurlijk mogelijke omgeving. De miniaturen zijn opgesteld in vitrines. Ook zal er een informatiestand zijn, waar je voorlichting over de planten en de vereniging kan krijgen. We hopen zoals in andere jaren weer een groot aantal bijzondere planten tentoon te kunnen stellen voor zowel de beginnende als de gevorderde liefhebber. Het tuincentrum is gelegen aan de Biezenweg 2A in Beek en Donk, de entree is gratis.
Vriendelijke groet,

Patrick

bboemertje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13-03-2017 20:00

Bericht door bboemertje » 17-03-2017 17:55

ik ga een zondag kijken hoe mijn planten er bij staan heb er ook 6 staan bij onze kring stand
gr. jolanda

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 04-03-2018 13:11

Gisteren, 3 maart 2018, naar deze open dag geweest eveneens in Tuincentrum De Biezen en op de weg daarnaartoe nog even bij Orchideeën Jan van der Linden waar ik een mooie Maxillaria variabilis heb meegenomen (tegen betaling uiteraard). En bij de orchideeënshow kon ik een Renanthera monachica en een Oerstedella centradenia (Epidendrum centropetalum) niet laten staan. Alle drie de planten staan in bloei, ik zal later wat foto's in de betreffende subfora zetten.
Good drainage or death!

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 04-03-2018 13:44

Dat is zo te lezen een hele leuke dag geweest en we willen graag je foto,s zien :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie