Registratie en forumregels

Lees eerst even de regels

Plaats reactie
Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Registratie en forumregels

Bericht door Patrick » 03-12-2015 13:37

Registeren

Om aan het Nederlands Orchideeën forum deel te nemen is registreren verplicht.
Na activeren kun je inloggen op het forum en gebruik maken van het forum.


Forum regels.

Het maken van meerdere accounts met hetzelfde email adres is (technisch) niet mogelijk.
Daarnaast geldt de regel dat je niet meer dan een account per persoon mag aanmaken.
Indien er meerderen accounts zijn aangemaakt door een en dezelfde persoon word deze verbannen voor altijd.


Nicknames/avatars/onderschriften

Gebruikers met aanstootgevende nicknames/avatars/onderschriften zijn niet welkom en kunnen zonder waarschuwing verwijderd worden van het forum.
Daarnaast willen wij forumleden vriendelijk verzoeken om geen bewegende avatars/plaatjes te plaatsen.

Berichten en taalgebruik.

Stel jezelf even voor in de rubriek "Welkom" zodat voor iedereen duidelijk is met welke persoon gepraat wordt.
Alle berichten dienen onder de juiste categorieën en topics geplaatst te worden.
De beheerder kan en mag deze berichten ten alle tijden verplaatsen.
Berichten die geplaatst zijn, kun je na 3 dagen niet meer te wijzigen of verwijderen.
Alleen de beheerder kan deze berichten dan verwijderen of veranderen.
Respecteer andere gebruikers van het forum.
Respecteer ook meningen die afwijken van jouw mening.
Plaatst geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, berichten.
Blijf te allen tijde beleefd en correct tegen andere forum gebruikers.

Persoonlijke berichten en spam.

Forumleden die via het versturen van persoonlijke berichten spam verspreiden, worden direct permanent verbannen.
Forumleden die een spambericht of vervelend bericht van een ander lid ontvangen, kunnen dit melden aan het forumbeheer via de link contact.

Reclame.
Het promoten van commerciële sites die te maken hebben met orchideeën is toegestaan.
Reclame en links naar sites die niets tot betrekking hebben op de hobby worden echter wel onmiddellijk verwijderd van het forum.
De beheerder zal hier op toezien en mag deze ten alle tijden verwijderen.


Uitschrijven

Als je je wilt laten uitschrijven, kun je de forum beheerder mailen.

Verwijderen inactieve en actieve leden.

Het account van inactieve leden wordt verwijderd indien er 3 maanden na registratie nog geen enkele maal is ingelogd door het desbetreffende account.
Leden die wel ingelogd zijn geweest en nog geen bericht hebben geplaatst worden na 6 maanden na laatste inlogging verwijderd.
Actieve leden worden verwijderd als er na 24 maanden niet meer is ingelogd door het desbetreffende account


Maatregelen

De beheerder van het Nederlands Orchideeën Forum heeft het recht alle berichten te verwijderen, bewerken, verplaatsen en heeft het recht onderwerpen en forums te sluiten op het moment dat hij dit passend vindt.
De beheerder gaat geen discussie aan bij het verwijderen van berichten,of van het veranderen van foruminstellingen.
Als je je niet houdt aan de forum regels, of aanwijzingen van het beheer niet volgt, dan wordt je daar via het forum op aangesproken of je ontvangt een email of pm.
Als daarna de regels weer worden overtreden, dan word je meteen (en permanent) verbannen.
De beheerder van dit forum is nooit aansprakelijk voor door de gebruikers op het forum gedane uitspraken, adviezen en eventuele gevolgen hiervan.

Regels zoals deze horen er helaas bij, het doel er van is om het hier zo leuk en interessant mogelijk te houden.

We wensen je heel veel plezier en leerzame momenten toe op het Nederlands Orchideeën Forum!

Mocht je tegen problemen aanlopen tijdens registreren of inloggen, stuur dan een mailtje naar; nederlands.orchideeen.forum@gmail.com


De beheerder,
Patrick
Vriendelijke groet,

Patrick

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 18-03-2017 19:23

Een vraagje. Op veel forums kun je bij instellingen aangeven in welke volgorde je de berichten in de onderwerpen wilt laten weergeven, van oud naar nieuw of van nieuw naar oud. Op dit forum kan dat niet, je moet dit elke keer opnieuw instellen maar de instellen worden niet bewaard. Ik vind het veel prettiger om de nieuwste berichten als eerste weer te geven, dan hoef ik niet helemaal naar pagina 12 te klikken om de nieuwste berichten te lezen. Kan daar iets aan gedaan worden?
Good drainage or death!

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 18-03-2017 19:36

Bedankt voor het meedenken. Ik zal hier naar gaan kijken.

Ik heb gelijk een vraag voor iedereen, vind iedereen net als Michiel het makkelijker als nieuwe berichten in een topic bovenaan komen ipv onderaan?
Vriendelijke groet,

Patrick

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Bericht door odonto » 09-11-2018 11:03

Da's vreemd; bij "paludarium" kan ik geen reply (noch new topic) plaatsen, maar hier lukt het wel zonder enig probleem.... :roll:

groet Michiel

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 09-11-2018 16:15

odonto schreef:Da's vreemd; bij "paludarium" kan ik geen reply (noch new topic) plaatsen, maar hier lukt het wel zonder enig probleem.... :roll:

groet Michiel

Voor mij is het wel mogelijk om te reageren op het topic "paludarium", misschien was het een tijdelijk iets?

Cor van Honk
Berichten: 204
Lid geworden op: 09-11-2018 11:38

reply plaatsen soms wel, soms niet

Bericht door Cor van Honk » 20-12-2018 10:46

ik weet niet welke bug er in zit, maar ik kan soms wel en soms niet een reply posten.

de inhoud van de reply knop is dit:

posting.php?t=567&mode=reply

maar in de browser gaat hij daarna vaak meteen naar het adres van de index.

server error?

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 20-12-2018 11:00

Ik heb de laatste tijd ook veel server errors.
(ook zojuist toen ik dit topic wilde openen.)
Gewoon weer even terug naar de hoofdpagina en nogmaals proberen.
Dit heeft niet perse met de reply knop te maken, ik kan de link van jou op dit moment namelijk gewoon openen.

Ik denk dat de server gewoon wat instabiel is.

Maar ik begrijp natuurlijk dat dit heel vervelend is wanneer je op een bericht probeert te reageren!

Cor van Honk
Berichten: 204
Lid geworden op: 09-11-2018 11:38

Bericht door Cor van Honk » 24-12-2018 09:27

Probleem met posten en reply-en lijkt bij mij nu opgelost.
Ik werk op een MAC en het probleem doet zich voor als ik de Chrome browser gebruikt. Vanochtend kon ik niet eens meer inloggen.
Ik gebruik nu voor dit forum de Safari browser en het probleem is weg.

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 24-12-2018 09:45

Ok, ik gebruik ook Chrome dus misschien is dat het.

Dit forum heeft geen SSL certificaat dus dat gaat Google sowieso al moeilijk doen.

Plaats reactie