Deze bloeien nu

Ansellia, Cymbidium, Cyrotopdium, Eulophia Grammangis, Grammatophyllum

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 15-03-2017 20:25

Amateurtje schreef:
Patrick schreef:Mooi! Alleen ik krijg het nooit voor elkaar om ze goed te houden en weer in bloei te krijgen :evil:

Jij hebt daar minder problemen mee zie ik, hoe doe jij dat? :wink:
pas als het echt koud gaat worden gaan ze in een onverwarmde lichte ruimte , word het daar ook te koud dan zet ik ze in mn serre waar ze nu lekker staan te bloeien :-)

Groetjes en suc6 Marianne :D
En daar ga ik dus de mist in, ik heb helaas geen serre en/of lichte onverwarmde ruimte :roll: Maar ja, je moet altijd wat te wensen over houden :wink:
Vriendelijke groet,

Patrick

Amateurtje
Berichten: 292
Lid geworden op: 13-03-2017 19:47

Bericht door Amateurtje » 15-03-2017 20:30

Patrick schreef:
Amateurtje schreef:
Patrick schreef:Mooi! Alleen ik krijg het nooit voor elkaar om ze goed te houden en weer in bloei te krijgen :evil:

Jij hebt daar minder problemen mee zie ik, hoe doe jij dat? :wink:
Ze gaan in Mei naar buiten , als het in Sept/Okt veel gaat regenen gaan ze onder het buiten afdakje .Ik geef ze als ze buiten zijn als ik eraan denk een handje koemestkorrels .

pas als het echt koud gaat worden gaan ze in een onverwarmde lichte ruimte , word het daar ook te koud dan zet ik ze in mn serre waar ze nu lekker staan te bloeien :-)

Groetjes en suc6 Marianne :D
En daar ga ik dus de mist in, ik heb helaas geen serre en/of lichte onverwarmde ruimte :roll: Maar ja, je moet altijd wat te wensen over houden :wink:
Het is maar een simpel afdakje, zowel die van buiten als de dichte .Maar wel met lichtdoorlatend dak , schijnbaar hebben ze het naar hun zin bij me .
Gek van met name Cymbidium en andere soorten orchideetjes :-)

Tibor
Berichten: 17
Lid geworden op: 13-03-2017 13:12

Bericht door Tibor » 18-03-2017 14:47

Mooi hoor :)

Er komt op dit moment op tv steeds een reclame voorbij, voor een serre aan huis voor maar 900 Euro :lol:

Het zal geen super kwaliteit zijn maar het is beter dan niks :lol:
Groetjes van Tibor

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 19-03-2017 18:46

Kom maar brengen dan Tibor :lol:


Groetjes bindi
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 19-03-2017 18:59

Wat een schitterende planten zijn het toch!
Mooie kleurvariëteiten ook.

Mijn C. Ice cascade heeft deze week zijn laatste bloeiaar laten vallen, hij heeft wel 2 maanden lang prachtig in bloei gestaan :D .

marios giannakoulias
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-03-2017 19:22

Bericht door marios giannakoulias » 19-03-2017 22:14

stunning!

Amateurtje
Berichten: 292
Lid geworden op: 13-03-2017 19:47

Bericht door Amateurtje » 21-03-2017 20:53

Marcel van den Berg schreef:Wat een schitterende planten zijn het toch!
Mooie kleurvariëteiten ook.

Mijn C. Ice cascade heest deze week zijn laatste bloeiaar laten vallen, hij heeft wel 2 maanden lang prachtig in bloei gestaan :D .
Mijne bloeit nu met de derde steel , eerste bloem is er gister afgevallen .
Gek van met name Cymbidium en andere soorten orchideetjes :-)

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 21-03-2017 21:48

Hier is het nu ook wel voorbij, de laatste bloemen hangen er nog wat treurig aan maar als het weer het toe laat mogen ze volgende week weer buitenspelen.

Ruud

Amateurtje
Berichten: 292
Lid geworden op: 13-03-2017 19:47

Bericht door Amateurtje » 30-03-2017 21:10

Ik heb er nog steeds in bloei , eentje moet zelfs de eerste knoppen nog gaan openen :-)

Groetjes Marianne
Gek van met name Cymbidium en andere soorten orchideetjes :-)

Henk K
Berichten: 300
Lid geworden op: 23-03-2017 20:36

Bericht door Henk K » 22-10-2017 21:54

Deze bloeit nu weer een keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er nog een 3 tal, echter ik verwaarloos die zo dat deze niet bloeien om reden dat de jonge scheuten bijna altijd verrotten als ze in de regen hebben gestaan en ik vergeet om ze even om te draaien om het water er uit te laten lopen. En dat vergeet ik nogal veel helaas. Jammer want als ze bloeien zijn ze toch erg mooi!

Heb 2 jaar geleden net voor kerst bij de Orchideenhoeve een Cym. Ice Cascade gekocht:


Afbeelding


Afbeelding


met een pracht van een bloei. Maar helaas zijn hier alle nieuwe scheuten van verrot en deze heeft niet eens buiten in de regen gestaan. Er is helaas Rare planten voor mij althans.

Gr. Henk

Plaats reactie