Mijn cymbidiums

Ansellia, Cymbidium, Cyrotopdium, Eulophia Grammangis, Grammatophyllum

Plaats reactie
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Mijn cymbidiums

Bericht door Bindi » 26-07-2017 11:09

2 van de 3 planten doen het goed.
1 plant heb ik een jonge scheut van over en staat in het keuken raam, heb wel het idee dat het redelijk goed gaat.
de andere 2 planten staan buiten en groeien mooi door, had of heb last in deze buiten planten van wolluis, heb er met mijn kwaaie kop, vergif op gespoten die eigenlijk niet voor planten is, en tot mijn verbazing :shock: het helpt, zie nu niets meer van de wolluis. ben wel heel blij dat ze buiten staan, dat zal ik jullie wel vertellen.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 10-08-2017 14:23

Heb je nog steeds wolluis Bindi?

Mijn 4 planten staan nu buiten en doen het (naar mijn idee) erg goed.
Veel nieuwe scheuten, ook zo laat in het jaar nog :D
Mijn verzorging staat dan ook bijna haaks op de verzorging van een jaar terug (vrij zonnig en veel water i.p.v. droog en schaduw)

Ik had 1 meidoornstruikje in de tuin ontdekt met wolluis en ik zie ze gelukkig niet op de andere planten.

Omdat het zo een klein struikje was heb ik de luizen met de hand verwijderd :)

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 10-08-2017 14:59

Ik weet het niet. Ik heb niet meer gekeken, ze staan in de tuin en kregen hemelwater.
Ik had ze ingespoten met gif wat eigenlijk een omgeving spray is, werkte wel, zag de andere dag dode wol luizen, zullen nu wel er af geregend zijn :wink:
Ik zal morgen wel eens kijken of ze nog luizen hebben.
Heb het ook een beetje druk, ben met mijn garnalen bakjes bezig, ze moeten nieuwe bodems, 2 staan er op nieuw in te draaien, maar zit nog te veel nitraat in het water voor de garnalen, dus nog 2 weken geduld voor ik ze over kan zetten.
en met mijn krabben, heb ik het ook maar druk mee :lol: Grapje hoor, je ziet ze haast niet.

Leuk dat je planten het zo goed doen, ben wel reuze benieuwd of ze bloemen maken en dan ben je verplicht foto's te maken :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie