Cattleya hybride ?

Barkeria, Brassavola, Broughtonia, Cattleya, Caularthron, Encyclia, Epidendrum, Laelia, Rhyncolaelia, Schomburgkia, Sophronitis
Plaats reactie
Cor van Honk
Berichten: 204
Lid geworden op: 09-11-2018 11:38

Cattleya hybride ?

Bericht door Cor van Honk » 16-01-2020 11:48

Ik plaatste vorig seizoen al een keer een paar foto's van bloemen van deze Cattleya. Ik kreeg de plant als een grote kluwen in een potje van 10 centimeter. Ik heb hem gesplitst en de delen tezamen geplant in een grote lage Braziliaanse pot. Hij heeft de hele zomer op een beschutte plek buiten gestaan en maakte boven verwachting een stuk of zes nieuwe scheuten. En meteen al in het eerste seizoen na de ingreep komen nu de bloemen. De eerste spat levert een enkele bloem die in tegenstelling tot de bloemen van vorig jaar een paarse vlek aan de lip heeft.
Als iemand hem herkent houd ik me aanbevolen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cor van Honk op 25-02-2020 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Re: Cattleya hybride ?

Bericht door RdB » 16-01-2020 21:39

Ik vind het een grappig bloemetje, maar heb verder geen idee van de naam,

Ruud

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Cattleya hybride ?

Bericht door Bindi » 17-01-2020 07:21

Veel hybride krijgen niet eens een naam , klinkt vreemd , maar ook weer niet . zelf kweek ik samen met iemand anders ook hybride planten en ik denk dat ik niet de enige ben . dus deze planten komen als zaailingen ergens bij mensen terecht zonder naam of etiket raakt verloren en dan weten ze de naam niet meer.
Maar erg leuk bloemetje om te zien en ook ik weet de naam helaas niet.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie