epidendrum

Barkeria, Brassavola, Broughtonia, Cattleya, Caularthron, Encyclia, Epidendrum, Laelia, Rhyncolaelia, Schomburgkia, Sophronitis
Plaats reactie
bboemertje
Berichten: 18
Lid geworden op: 13-03-2017 20:00

epidendrum

Bericht door bboemertje » 17-03-2017 18:00

mijn epidendrum kom in knop de eerste foto is van vorig jaar


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
gr. jolanda

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 17-03-2017 19:59

Mooie witte varriant!

Ik heb zelf de Epidendrum radicans, een rode. Die komt nu ook in de knop. Ik zal met bloem ook een foto plaatsen.
Vriendelijke groet,

Patrick

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 17-03-2017 23:19

De verschillende Epidendrums van mij bloeien al de hele tijd en blijven maar nieuwe knoppen vormen. De Epidendrum radicans die ik vorig jaar januari heb gekocht heeft erg geleden (wortelrot door te veel water) en de knoppen zijn helaas verdroogd. Maar de andere doen het erg goed en ook in de Epidendrum pseudepidendrum zitten inmiddels drie nieuwe knoppen aan een uitgebloeide aar. De truc is dat je die niet moet afknippen want daar vormen zich weer nieuwe knoppen. En mijn Ludisia discolor heeft uitbundig gebloeid dit jaar. De langste bloeiaar (met stengel) rijkte bijna 70 cm vanaf de grond. Ik heb enkele bloemen een paar weken terug handmatig bestoven en nu tel ik 13 vruchten. :D Het is natuurlijk een echte beginnersplant die zeer gemakkelijk stekt maar ook een met mooie witte bloemen en mooie bladeren. En een aantal van mijn planten vormen al nieuwe bulben, ook een goed teken.
Good drainage or death!

Tibor
Berichten: 17
Lid geworden op: 13-03-2017 13:12

Bericht door Tibor » 18-03-2017 15:08

schitterend hoe lang zijn steel is met aan het einde het knopje,
wat net een handje is trouwens :D
Groetjes van Tibor

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 25-03-2017 20:32

Deze vind ik ook erg leuk, heb de rode variant ooit gehad, ding groeide als kool en ik weet echt niet meer waar die plant eigenlijk gebleven is. zal hem wel eens een keer gedeeld hebben en dat mijn eigen stuk het niet heeft gered :?

Groetjes Bindi
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie