Encyclia

Barkeria, Brassavola, Broughtonia, Cattleya, Caularthron, Encyclia, Epidendrum, Laelia, Rhyncolaelia, Schomburgkia, Sophronitis
Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 27-11-2017 17:21

Kom op Bindi, niets in Nederland is eng, behalve sommige mensen. Geen enkel dier hier is dodelijk (behalve als je allergisch bent voor een bijen- of wespensteek) of kost je een ledemaat als je erdoor wordt gestoken of gebeten. :wink:
Good drainage or death!

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 27-11-2017 17:23

Duizendpotten zijn roofdiertjes, dus dan zitten er meer beestjes in jullie planten.
Ik stond er ook van te kijken toen er een familie oorwurmen uit een oud mosmatje kwamen zetten bij m'n D. lindleyii, maar die hielden de spint redelijk in bedwang :lol:.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 27-11-2017 20:49

Ja dat snap ik. Maar ik heb een insecten fobie en hoe kleiner ze zijn hoe enger ik ze vind.
Vooral als ze snel bewegen.
Toen ik klein was, liep ik in een veld te spelen, ja ja die had je toen nog :lol: Maar goed er sprong ineens een grote groene sprinkhaan in mijn shirtje. ik gillen van de schrik en dat beest maar onder mijn shirtje rennen, dus ik naar huis gerend, mijn moeder klede mij helemaal uit om te kijken waar dat beest was, ze vond hem niet en toen ik op keek bleek de hele kamer vol met visite te zitten. ze kwamen niet meer bij van het lachen, nou dat was dus mijn eerste insecten trauma op mijn 4e jaar :lol: :lol:
Er volgde er nog vele in de jaren daar na :x :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 27-11-2017 21:01

Trauma's en fobieën zijn om mee af te rekenen en niet om je hele leven lang door achtervolgd te worden. Ga de confrontatie aan! Wat heb je te verliezen? Erger kan het niet worden dus je kunt alleen maar winnen of gelijkspelen.
Good drainage or death!

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 27-11-2017 21:05

Dat doe ik wel, durf nu spinnen in een potje te vangen en met mijn hand in mijn aquarium terwijl er opstart wormen langs mijn hand zwemmen 8)
Maar als er een insect plots heel snel mijn richting op komt, dan schrik ik behoorlijk.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 27-11-2017 21:22

Ik heb niet bang voor de insecten, maar vroeger keer ik wel uit bij oorwurmen en huisspinnen.
Vooral de kortschildkevers in de tuin vond ik eng, die met hun achterlijf omhoog kwamen en van die zichtbare kaken. :lol:

Een paar jaar later kwam ik erachter dat die beestjes helemaal niet doen.

Alleen van muggen en wespen/hoornaars moet ik niet hebben...

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 27-11-2017 22:23

Muggen is een ramp voor mij, ik krijg complete schijven als ik geprikt ben :x
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 27-11-2017 22:54

Ja en die zandloopkevers kunnen echt wel bijten, dat voel je. Een oorwurm voel je ook maar dat doet geen pijn en die kan je niet verwonden. Waterroofkevers, vooral die geelgerande, kunnen ook echt bijten zowel het volwassen insect als de larve. En een bootsmannetje heeft me ook wel eens in mijn vinger geprikt. Daar schrok ik van maar niet dat ik nu voor alles bang ben. Bijen, wespen en hommels heb ik ook allemaal in mijn hand, arm of nek gehad. Een hoornaar niet maar die zijn veel minder agressief dan wespen. Behalve als je te dicht bij hun nest komt, dan weten ze je te vinden. Het ergste in Nederland is denk ik de pieterman. Een adder is ook niet leuk maar als je door een adder wordt gebeten is het toch echt je eigen schuld.
Good drainage or death!

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 28-11-2017 07:36

Het komt er dus op neer dat we hier in Nederland nergens bang voor hoeven te zijn :D
Trouwens, ik was helemaal vergeten mijn grootste vijanden in het veld te noemen: Teken en Dazen! :x

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 28-11-2017 11:06

Zal best, maar ik vind het toch niet fijn om gestoken of geprikt of gebeten te worden. en schrik mij de tandjes, als er zo,n eng insect plots uit de plant komt brrr
Teken zijn ook van die krengen, moet je eens in het bos wandellen met je hond, kom je thuis
Lopen er allemaal zwarte puntjes door hun vacht en daar na kan je nog dagen teken weg halen + alle middeltjes doen wel iets maar niet voldoende vind ik.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie