Akerne Orchids de nieuwe generatie

Alle nieuwtjes
Plaats reactie
Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Akerne Orchids de nieuwe generatie

Bericht door Patrick » 14-04-2017 16:25

Akerne Orchids de nieuwe generatie
Na bijna 39 jaar professioneel orchideeën kweken is de tijd rijp om met 'pensioen' te gaan.

Akerne Orchids is geboren op 1 juli 1978 als een uit de hand gelopen hobby. Duizenden orchideeën heb ik verpot gedurende die vele jaren, opgeblonken, geschikt en herschikt als ik weer eens vond dat ze niet in de pas liepen als een goed getraind peloton.

Naast een carrière in de chemie, maakte Dirk tonnen potmengsel, heeft hij ettelijke kubieke meters water aan de planten gegeven en... RAIN MIX® ontwikkeld en geperfectioneerd, met als uitgangsbasis de MSU meststof.

Veel klanten keken bij het binnenkomen van de serre dadelijk naar rechts, om te zien of ik op mijn potplaats zat, velen dachten waarschijnlijk dat ik vastgelijmd was op die stoel, en als ik er al eens niet zat, maar ergens in de serre tussen de planten werkte, was hun eerste reactie : 'oh, ze is er niet' ☹.

Onze klanten moeten zich evenwel geen zorgen maken, we hebben in onze oudste zoon Kenneth een goede opvolger!
Als kind was hij reeds gefascineerd door de plantenwereld, hij is opgegroeid tussen de orchideeën. Hij hielp in zijn vrije tijd zo dikwijls mee in de kwekerij dat hij spelenderwijs alle kneepjes van het vak leerde.
Bijkomend volgde hij de jarenlange opleiding voor orchideeënkeurmeester in het Verenigd Koninkrijk, en is sindsdien één van de weinige Belgen die zich volwaardig keurmeester mag noemen als 'British Orchid Council judge'.

Jullie zullen ons nog niet dadelijk moeten missen, we blijven in de buurt, we helpen waar we kunnen, de oude potplaats is ingewisseld voor een nieuwe achter de schermen en Dirk staat nog steeds klaar voor technisch advies.

Met ingang van april 2017 stellen we u trots de nieuwe eigenaar van Akerne Orchids voor: Kenneth Bruyninckx.


Dirk en Diane Bruyninckx - De Langhe
Vriendelijke groet,

Patrick

Plaats reactie