Pholidota imbricata

Coelogyne, Dendrochilum, Otochilus, Pholidot, Pleione
Plaats reactie
Cor van Honk
Berichten: 204
Lid geworden op: 09-11-2018 11:38

Pholidota imbricata

Bericht door Cor van Honk » 21-12-2018 12:21

Ik heb in september twee stekken van Pholidota imbricata uit Brazilië opgepot in bark met perlite en koel weggezet. Sinds een week of vier houd ik ze op 18 graden en verlicht alles twaalf uur per dag bij met een Philips mastercolour gasontladingslamp.
En ze maken nu alle twee een bloeiwijze.

In Sao Paulo gaf ik ze dezelfde zorg als de meeste Coelogynes (dayana, mayeriana en cristata). Iemand ervaring mee hier in Nederland?


Afbeelding

Afbeelding

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Bericht door odonto » 22-12-2018 18:31

Ha Cor,

ik heb de "peer" ook, aangeschaft vanwege de afwijkende bulb-vorm. Staat relatief donker, iets lichter / gelijk aan de meeste pahps maar stuk donkerder dan de cattleyas en dendro's. Heel klein beetje direct licht in de zomer. Wordt nu ook bijgelicht overdag. Temperatuur nu 's nachts ongeveer 15.5 -16.5 graden, overdag 19. Zomers veel hoger vanzelfsprekend. Krijgt relatief veel water (water vasthoudend medium). Mijn coelogynes staan iets lichter, warmer (meer door ruimtegebrek in kas dan door echte keuze). Hij bloeide dit jaar maar met kleine nieuwe bulben. Iets meer licht wellicht nodig (warmte genoeg dit jaar...); de plant die erboven hangt is erg gegroeid.

Of je hier iets mee kan? :wink:

groet Michiel

Cor van Honk
Berichten: 204
Lid geworden op: 09-11-2018 11:38

Bericht door Cor van Honk » 24-12-2018 09:22

Dank! Ik zal het medium aanpassen zodat het iets meer vocht vasthoudt.

Plaats reactie