paludarium

alles rondom het terrarium en paludarium
Kwabbernoot

Bericht door Kwabbernoot » 22-05-2019 15:45

Een beetje laat gezien dit onderwerp ondertussen alweer anderhalf jaar bestaat. Ik heb een vraagje: hoe gaat dat met de plantjes?

Ik wil in de toekomst ook een bescheiden thuis-oerwoudje maken. De eerste bescheiden testen daarvoor beschrijf ik al in mijn "eigen" topic. Dat is nu nog voor een open bak maar uiteindelijk zou ik graag een muur van mijn kamer willen opofferen aan een gesloten oerwoud (zonder dieren, denk ik).

RdB

Bericht door RdB » 22-05-2019 19:58

Ook gemist... Ziet er leuk uit, en zelfde vraag als kwabbernoot. Nog gelukt met dat ventilatortje?

Ruud
https://www.flickr.com/photos/99088275@N04/

Bindi

Bericht door Bindi » 25-05-2019 08:38

Nee is er nooit van gekomen Ruud :)
De krabben zouden hem met hun scharen makkeljk kunnen beschadigen, zit er aan te denken om geen krabben meer te nemen, je ziet ze namelijk nooit, ik laat deze 3 zitten, omdat ze al oud zijn en ze vaak verkeerd worden gehouden door mensen, ze dumpen de krabben in een aquarium met bv alleen water en als de krabben geluk hebben kunnnen ze net op een stukje rots of iets dergelijks om adem te halen.
En dat terwijl deze krabben in holletjes wonen, die ze zelf uit graven, ze zitten helemaal niet zo vaak in het water als dat mensen denken, dan zie je een filmpje op you tubbe, van een verdrinkende krab die alles probeert om het aquarium uit te komen en dat is lachen jongens, vinden die mensen dan he, ze zien helemaal niet dat die krab in paniek is, dat is zo ergeljk, vind ik, lees je verdorie in voor je een dier neemt :x
ik weet nog niet wat ik dan met het terrarium ga doen, misschien voor kleine orchideetjes, of ik verkoop de bak als de krabben niet meer leven, ze zijn inmiddels 4 jaar oud en gemiddeld worden ze rond de 5 jaar oud, het is nu een complete wildernis in de bak, planten doen het er uitstekend in :)
Groetjes, Bindi

Kijk ook eens op mijn website: [url]http://www.inlakechalakin.nl[/url]

Plaats reactie