De tuin in

kweken, ervaringen, problemen/ziektes en meer
Plaats reactie
RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

De tuin in

Bericht door RdB » 09-04-2017 20:40

Een flink deel van mijn Bromelia hangen al weer lekker buiten. Vooral natuurlijk degene die in huis in de weg hingen. De Tillandsia's hingen al weer een week of twee geleden al buiten. Ondanks de frisse nachten lijken ze het buiten spelen (onder de kersenboom, dus in de schaduw) erg lekker te vinden. De Tillandsia hangen daarentegen in de volle zon (wel eerst even wennen)

Ruud

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 09-05-2017 20:04

Misschien een hele domme vraag hoor Ruud, maar groeien die planten allemaal in jouw tuin of zijn dit ook foto,s die je ergens anders hebt gemaakt.
Ik vind de foto,s erg leuk en ben wel een tikkie jaloers op jou en Patrick, want Patrick maakt ook al van die mooie foto,s.
Op het garnalen forum zijn ze ondertussen al gewend aan mijn super foto,s :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 09-05-2017 20:09

Ben je niet bang voor nachtvorst Ruud?

Foto's maken Bindi, is een kwestie van veel oefenen en proberen :lol:
Groetjes Anitaz

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 09-05-2017 20:15

:lol: Ja maar ik oefen al jaren.
Nee ik heb gewoon geen goede camera, en moet gewoon niet zo veel kopen en eens gaan sparen voor een goede camera, maar ja ik heb dan weer geen geduld om zo lang te sparen en dan zie ik weer wat leuks en tja daar gaat mijn portemenee weer leeg :? :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 09-05-2017 20:27

Bindi schreef::lol: Ja maar ik oefen al jaren.
Nee ik heb gewoon geen goede camera, en moet gewoon niet zo veel kopen en eens gaan sparen voor een goede camera, maar ja ik heb dan weer geen geduld om zo lang te sparen en dan zie ik weer wat leuks en tja daar gaat mijn portemenee weer leeg :? :lol:
Ik ken dat, meestel zie ik teveel leuke dingen :oops:
Groetjes Anitaz

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 09-05-2017 21:44

De Bromelia's (inclusief de Tillandsia's hangen gewoon bij mij in de Hollandse tuin, in het oosten des lands. Dus die nachtvorst die hier huis gehouden heeft en talloze uitlopende planten heeft 'teruggesnoeid' had dodelijk kunnen zijn. Maar gelukkig hebben zoon en dochterlief (ik was voor mijn werk in het buitenland) de planten een nachtje in de schuur gezet. Zo hebben ze dat ook weer overleefd. Ze hangen inmiddels natuurlijk weer lekker in de wind al is het eigenlijk te koud voor ze. Toch heb ik het idee dat ze het buitenlicht en de wind zo lekker vinden dat ze de kou op de koop toe nemen. Gelukkig wordt het donderdag weer warmer. Foto is niet van dit jaar, de orchideen zijn op wat Coelogyne na, nog binnen, te koud.

Ruud
Afbeelding

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 10-05-2017 12:24

Ziet er erg leuk uit hoor ruud. Het lijkt wel een tuin in de tropen.
Ja die kou is wel vervelend voor de planten, maar ja ik zit hier altijd in het midden. mijn garnalen mogen niet hoger dan 25 a 26 gr, als de temperatuur hoger word dan gaan ze dood,dus dan gaat de airco aan om de kamer af te koelen, de planten schijnen het ook wel te kunnen waarderen, maar ze groeien beter met warme temperaturen, niet allemaal natuurlijk :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 10-05-2017 16:16

Dank je wel voor de uitleg Ruud!

Foto ziet er leuk uiit :)
Groetjes Anitaz

Plaats reactie