Orchid Collector Database

Van kas tot groeilamp.
Plaats reactie
Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Orchid Collector Database

Bericht door Kwabbernoot » 18-09-2020 13:15

Ik wist eigenlijk niet waar ik dit onderwerp neer moest zetten dus maar in de Techniek-hoek gedrukt. Mocht iemand vinden dat het elders beter past, wordt het vast wel verplaatst.

Ik kwam deze link (Orchid Collector Database) tegen op een ander forum.

Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze database en zo ja, wat is die ervaring?

Voor 25 euro leek het mij misschien wel een leuke aanvulling op de hobby.

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Re: Orchid Collector Database

Bericht door RdB » 18-09-2020 19:56

Lijkt mij zeker geen te dure aanschaf. Heb in het verleden wel eens met orchideeen databases geprobeerd te werken. Het grote probleem is gelijk aan alle databases voor privé gebruik:
- Hartstikke leuk om te bouwen
- tijdrovend om te vullen
- en van bijhouden komt het nooit...

Let wel: dat is mijn ervaring. Maar het is wel gelijk aan die duizenden leuke initiatieven, groot of klein, altijd en overal: leuk om te bouwen/op te richten/te stichten: maar het onderhoud is het moeilijkste en wordt vergeten,

Ruud

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Re: Orchid Collector Database

Bericht door Marcel van den Berg » 19-09-2020 09:10

Een aantal jaar geleden heb ik ook zoiets (maar minder uitgebreid) gedaan voor mijn planten met een gratis app.
Op het begin was het leuk, maar van het uitbreiden en up to date houden van de data is het al even niet meer gekomen.
Linkje naar dat topic:
viewtopic.php?f=100019&t=93

Ik neem er de tijd gewoon niet meer voor :(
Het aantal soorten dat ik nu bezit is ook verveelvoudigd ten opzichte van een aantal jaar terug.

Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Re: Orchid Collector Database

Bericht door Kwabbernoot » 20-09-2020 19:54

Bijhouden is inderdaad een probleem. Goed dat jullie daarop wijzen. Ik heb het ooit eens geprobeerd voor mijn muziekverzameling. Dat is ook nooit een blijvend succes geworden. Nu is het aantal planten dat ik heb niet al te groot dus ja...

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Re: Orchid Collector Database

Bericht door RdB » 22-09-2020 22:38

Voor mijn muziek (zover digitaal) gebruik ik MediaMonkey. Gratis of goedkoop. In dat laatste geval haalt hij veel info zelf van internet op, zoals lyrics. Best makkelijk. Maar ja, dat hoef je dus ook nauwelijks bij te houden. Nieuwe downloads worden automatisch toegevoegd. Effe controleren en klaar. Lukt met een plant niet!

Ruud

Plaats reactie