Planten die buiten staan last van de warmte .

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Plaats reactie
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Planten die buiten staan last van de warmte .

Bericht door Bindi » 15-08-2020 07:46

Hebben jullie planten geen last van de warmte buiten of in de kas ?
Ik heb nog net een paar bulben van mijn cymbidiums kunnen redden, ze gingen gewoon dood buiten.
Hoe doen jullie dat ?
Niet dat ik perse planten buiten wil hebben staan. ik heb een insecten fobie en krijg de zenuwen als er een duizend poot door de kamer rent :roll: :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Re: Planten die buiten staan last van de warmte .

Bericht door Marcel van den Berg » 15-08-2020 08:59

Een aantal bladeren van mijn G. skinneri en E. cordigera zijn verbrandt, terwijl ze iedere zomer op de zelfde plek staan. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt.
Maar volgens mij is dat na een korte regenbui gebeurt.
Voor de rest heb ik de afgelopen week mijn planten zoveel mogelijk in de schaduw gezet, in zoverre dat mogelijk was. Ook ging er regelmatig een gieter met water over de planten heen.
Maar echt last van de hitte lijken ze niet te hebben gehad.

Henk K
Berichten: 300
Lid geworden op: 23-03-2017 20:36

Re: Planten die buiten staan last van de warmte .

Bericht door Henk K » 23-08-2020 16:26

Behalve dat er een Vanda wat knoppen liet verdrogen (wat ik overigens wel meer heb gehad, ook in de winter als er zo een zo dwaas was om te willen bloeien :D ) hebben de planten buiten en binnen hier volgens mij geen last gehad verder van de hitte.
En idd wel degene die buitenstaan of hangen (zijn er nog al wat) telkens in de schaduw gehouden en flink water gegeven want ze waren zo droog. Zeker als ze in de wind hangen

Gr. Henk

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Re: Planten die buiten staan last van de warmte .

Bericht door RdB » 25-08-2020 21:51

Dit jaar valt de warmte schade mee, vorig jaar wel veel last van gehad, vooral de Dracula zijn vrijwel alle dood gegaan. Toen met die loei hitte en ik was op vakantie...

Insectenfobie en rennende duizendpoot in de kamer: dan is het maar goed dat een Duizendpoot geen insect is, zou je er nog van schrikken ook! :lol: :lol:

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Planten die buiten staan last van de warmte .

Bericht door Bindi » 26-08-2020 14:53

Is een duizend poot geen insect ? nou hoe dan ook ik krijg er de bibbers van :lol:
Toen ik voor het eerst met mijn garnalen bakjes begon, toen was ik echt bang van ze , maar vond ze ook prachtig om te zien, dus heb mijzelf aan geleerd dat ze niet eng zijn als ze op mijn hand gaan zitten , maar wist toen nog niet dat er vaak wormpjes in garnalen bakken voor komen , dat zie je zelden bij vissen ivm ze opgegeten worden door de vissen, maar bij garnalen zie je ze wel degelijk rond kronkelen hoor, vandaar dat ik endlers heb, die gooi ik er soms in als het mij te gek word, die zijn super blij , is voor hun of ze in een snoep winkel mogen eten wat ze willen, overigens beter niet doen als er baby garnalen in zitten, want je houd er geen 1 van over , vinden de visjes heerlijk zo,n baby garnaal .
Ik heb de 2 Cymbidiums naar binnen gezet , was haast niks meer van ze over :( maar nu krijgen ze beide een nieuw scheutje :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Cor van Honk
Berichten: 204
Lid geworden op: 09-11-2018 11:38

Re: Planten die buiten staan last van de warmte .

Bericht door Cor van Honk » 27-08-2020 22:57

Ze hebben wel last van de warmte gehad denk ik maar ik zie geen uitzonderlijke sterfte.
Ik houd ze goed in de schaduw, maar dat kon in juli ook nog wel 35 graden worden.
Oudere bulben van Cymbidium deels grijs nu, maar de planten groeien weer goed.
Cattleya lueddemanniana maakt nu pas nieuwe scheuten, ipv in Juni. L purpurata net zo.
Laelia anceps (enorme plant) maakt nu record aantal scheuten en bloeistengels.
Ook de Cattleya hybriden die buiten staan gaan het eigenlijk nu pas goed doen en botten goed uit.
Maar misschien komt dat door de koemestkorrels die ik gegeven heb.
Alles lijkt een stuk later.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Planten die buiten staan last van de warmte .

Bericht door Bindi » 06-10-2020 20:42

Dat klopt .
Veel planten stoppen met groeien, omdat ze alle energie nodig hebben om tegen de warmte te strijden.
Zag het ook bij mijn garnalen, zelden zo,n slecht kweek jaar gehad met ze als dit jaar . veel doden . En nu zie ik veel planten en mijn garnalen die weer tot leven komen , geen zombie garnalen of planten hoor :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie