Verpotten.

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Verpotten.

Bericht door Bindi » 31-01-2020 07:46

Ik moet over 1 a 2 maanden weer verpotten. nou dat vind ik fijn . niet dus :roll:
Uiteindelijk wel weer een leuk gezicht als alles er weer netjes bij staat ´ is nu een rommelig aanzicht ´ en daar hou ik niet van . Scheuten die alle kanten op groeien wortels die maar gewoon doen waar ze zin in hebben :lol:
Sommige planten ga ik scheuren en sommige gaan in een grotere pot .
Ik wil ze zo min mogelijk scheuren ' ivm de planten anders een jaar terug in de groei gaan en je vaak geen bloemen ziet 'sommige bloeien wel na het scheuren, maar de meeste willen dat niet en slaan een jaar over.
Dus ik ga eens heerlijk in het tuincentrum neuzen voor potten en alles wat ik beslist niet kan laten staan :lol:
Nemen jullie ook altijd planten of spullen mee 'wat je eigenlijk niet van plan was om te doen ? ik wel 'kan het gewoon niet laten 8-)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Re: Verpotten.

Bericht door RdB » 31-01-2020 20:30

Ja, ik heb ook van die plakkerige handjes.

Ruud

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Re: Verpotten.

Bericht door odonto » 02-02-2020 13:39

Inderdaad,

het seizoen komt er weer aan. Ik ben vaak laat, en dat vinden de planten niet fijn. Gelukkig ben ik planten aan het weggeven (maar ja, dan geeft Ruud weer planten terug.... Doen het goed trouwens, cymbidium maakte nog een bloemknop erbij en bloeit nu bijna) dus wie weet gaat het dit jaar goed. Vorig jaar uit luiheid de paphs niet verpot en dat heb ik geweten.... Alle 160 planten doen dus dit jaar. Net zoveel zin als Bindi ;)

Ik ga dit jaar geen achterbulben bewaren overigens, die gaan allemaal direct de groenbak in. Kas moet leger, ruimte voor grotere planten (en kikkers). Ja, goede voornemens genoeg....

groet Michiel

Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Re: Verpotten.

Bericht door Kwabbernoot » 02-02-2020 15:26

Ik denk dat er nog wel interesse is voor de achterbulben. Weggooien lijkt mij een beetje zonde.

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Re: Verpotten.

Bericht door odonto » 02-02-2020 17:30

ok, ik zal tzt posten welke bulben wanneer welke groenbak ingaan, kan men ze komen ophalen of niet. ;)

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Verpotten.

Bericht door Bindi » 04-02-2020 07:46

Zonde Odonto.
Je kunt er nog kikkertjes van kopen als je ze verkoopt :)
Ga je de kikkers los laten lopen in je kas of heb je ze in de woonkamer in een paludarium ?
Ik vind dit leuk ivm ik zelf krabben heb in een terrarium en garnalen kweek + een 60 cm aquarium met visjes.
Staan bij mij gewoon in de woonkamer en heb 3 stellageś staan + 3 venster banken vol orchideetjes .
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Re: Verpotten.

Bericht door Marcel van den Berg » 12-02-2020 07:42

Dan moet er natuurlijk wel iemand zijn die de stekken wilt kopen Bindi :)
Ik moet mijn oude C. ice cascade ook gaan delen, dat zal de bloei ten goede komen.
Uit de plant kan ik makkelijk 5-8 deelstukken halen, maar zelf wil ik er 1 houden en heb ik er dus 4-7 over....
Weggooien is zonden, maar in een hoekje laten verpieteren is nog erger .

Of iemand moet heel de plant over willen nemen....

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Verpotten.

Bericht door Bindi » 12-02-2020 07:47

Snap ik :)
Maar ik zeg altijd , Niet geschoten is altijd mis :lol:
gewoon op de verkoop site zetten en wat je niet lukt om te verkopen kun je altijd nog ruilen of weggeven, denk dat er best mensen zijn die dat erg leuk vinden.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Re: Verpotten.

Bericht door odonto » 14-03-2020 19:22

Als vooraankondiging,

over maandje ofzo in de aanbieding door verpotten en opruimen kas. Deels nu al in pot, deels straks "scheurling"

C bowringiana klein (heeft gebloeid), misschien 2 stuks
Coelogyne "flaccida" (lijkt er sterk op, iets groter), 2 stuks bloeibaar
C cunningii, 2 stuks
Bulbo rothschildianum, 2 stuks (Henk?)
Bulbo odorisatissinum (denk ik, witte vorm), 2 stuks
Dendro nobili (de echte) 1
Dendrobium nobili kruising 2 stuks
Oncidium sphacelatum 1
Cat hybride (paars, geurt) 1
Dendrochilum cobbianum 1
dendrochilum glumaceum 1

Valt me tegen, bij inspectie blijkt dat er weinig de pot uitgegroeid is.....

Ik zal nog plaatjes posten met de bloemen. Prijs paar euro per stuk, het versturen zal wel het duurst zijn…. Paar planten horen (volgens mij) in kas, maar een ervaren kamerkweker kan het natuurlijk proberen. Liefst heb ik overigens een mooi plantje terug ("drie weg, één terug")…… En Ruud kan onbeperkt bestellen :lol: :lol:

Nu moed gaan verzamelen, gelukkig is verpotten bij uitstek een solitaire bezigheid met minimaal 2 meter afstand tot andere personen ;)

groet Michiel

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Re: Verpotten.

Bericht door Michiel Janssen » 14-03-2020 20:44

Hoi Michiel,

Ik heb interesse in die Oncidium en Coelogyne (1 ex.). Ik woon in de buurt van Gouda en Zoetermeer en kan de planten ook ophalen als het geen eind rijden is.

Groeten,

Michiel
Good drainage or death!

Plaats reactie