Kas?

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Re: Kas?

Bericht door Kwabbernoot » 08-08-2023 14:01

Ja, een enorme aanwas van berichten de laatste maanden. :roll:

Ik zie de foto's in ieder geval met interesse tegemoet.

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Re: Kas?

Bericht door odonto » 03-10-2023 21:02

Pffffff,

Na 10 dagen 12 uur, en nog 4 weekeinden staat de gerenoveerde kas. De uitspraak; beter nieuw dan renovatie geloof ik nu........
Stuk hoger, beter geïsoleerd en hopelijk nu wel waterdicht bij verbinding met schuur en helemaal pissebed dicht. Op de schuifdeur na dan....
Goot nu op 2.3 m, ruimte om planten op te hangen zonder er last van te hebben en ruimte op bodem voor koelere soorten en kikkers. En nu nog netjes 😄
Verbazingwekkend wat er allemaal uit de oude kas kwam. Dikke pad, 8 salamanders en een array van hele enge, soms grote spinnen. Met kleurtjes en vormen die ik niet eerder zag. Mierennest van gele kleine mieren, mollen gang, of van rat, e paar heel grote duizendpoten. Geen gastvrije omgeving voor kleine beestjes....
Nu nog 2 kleine stoeltjes regelen en gifkikkers voor het fluitconcert. En eens zien hoe de plantjes de paar weken in plastic kasje hebben overleefd, danwel de nieuwe las waarderen.

Groet Michiel

Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Re: Kas?

Bericht door Kwabbernoot » 04-10-2023 15:54

Toevallig foto's gemaakt van al die dieren? Je maakt mij wel nieuwsgierig, eerlijk gezegd.

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Re: Kas?

Bericht door odonto » 04-10-2023 19:44

Sorry,

De salamanders trituris vulgaris staan wel op de foto maar de rennende spinnen gaf ik ruim baan :)
Heb de kogelspin gezien ( bekend pissebed eter), de huisspin ( lange poten, smal lichaam) maar dan met rode streepjes op achterlijf. Hooiwagens met kleurtjes. Nuja, ik snap nu dat fotoos wel leuk geweest waren....
Maar het was een veel grotere klus dan ik dacht, geen tijd kunnen nemen om eens rustig het proces te documenteren.

Groet Michiel

Plaats reactie