Aluin in voeding van onze planten ?

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Plaats reactie
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Aluin in voeding van onze planten ?

Bericht door Bindi » 30-01-2019 08:08

Zeg vast de naam verkeerd :lol:
Op gek forum hebben de garnalen mensen het over Aluin, een garnalen vriend van mij vertelde dat dit ook in de voeding van onze planten kan zitten.
Hij had een proef gedaan door garnalen stof voer waar aluin in zit aan zijn planten te geven, binnen zeer korte tijd gaven zijn planten weer knopjes en liepen uit.
Weten jullie of er inderdaad Aluin in de planten voeding zit ?
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

chintsai
Berichten: 111
Lid geworden op: 24-09-2017 21:17

Bericht door chintsai » 30-01-2019 21:12

hier wil ik wel meer van weten. een wondermiddel?

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 30-01-2019 22:06

Ik kan me voorstellen dat het niet aan het aluin heeft gelegen maar aan de andere voedingsstoffen in dat garnalenspul. Aluin zit o.a. in deodorant en ik las dat het ook wordt gebruikt om hortensia's blauw te maken. Verder om algen te bestrijden en dat zijn in feite hele simpele planten. Aluin is een aluminiumsulfaat en aluminium is volgens mij geen sporenelement.
Good drainage or death!

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 01-02-2019 06:52

Ik heb verder geen idee, hoe het werkt. de mnr in kwestie is van alles aan het uit zoeken ivm er vaak groepjes garnalen dood gaan en hij wil weten hoe dit komt, jammer dat hij geen lid is van dit forum, anders hadden we hele gesprekken over dit soort onderwerpen kunnen hebben, maar dan op planten gebied :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

chintsai
Berichten: 111
Lid geworden op: 24-09-2017 21:17

Bericht door chintsai » 01-02-2019 07:01

Bindi schreef:Ik heb verder geen idee, hoe het werkt. de mnr in kwestie is van alles aan het uit zoeken ivm er vaak groepjes garnalen dood gaan en hij wil weten hoe dit komt, jammer dat hij geen lid is van dit forum, anders hadden we hele gesprekken over dit soort onderwerpen kunnen hebben, maar dan op planten gebied :)
Nou dan moeten we hem hierheen ziet te krijgen. Ik weet precies over wie jij het hebt :wink:

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 01-02-2019 21:03

Aluminiumsulfaat (Aluin) is geen meststof, de plant kan er niets mee. Wel verlaagd het de pH (zuurgraad). Daarom wordt het gebruikt bij die Hortensia's maar ook wel bij de Rhododendron en coniferen teelt. Pas wel op met de dosis.

Je kunt het altijd eens toepassen als je de tuincentrum reclame geloofd hebt en teveel kalk om je heen gestrooid hebt...

Ruud

Plaats reactie