Vragen over dit forum / meedenkers gezocht!

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Vragen over dit forum / meedenkers gezocht!

Bericht door Patrick » 08-12-2018 16:37

Hallo allemaal,

Het forum bestaat nu al weer een tijdje. Er zijn af en toe dingen aangepast en verandert. Maar misschien zijn er nog steeds dingen die jij graag anders zou willen zien.
Laat het dan even weten in dit draadje of stuur mij een berichtje.

Ondertussen hebben we 60 gebruikers. Maar wat mij opvalt is dat er een vast groepje het forum ook daadwerkelijk gebruikt. Ik hoor graag van mensen waarom ze niks posten. Of van gebruikers die denken te weten hoe dat komt.
Misschien is er een reden voor die ik helaas niet weet. Ik hoor het graag. Hoe meer activiteit, hoe gezelliger en leerzamer!
Vriendelijke groet,

Patrick

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Bericht door odonto » 08-12-2018 19:34

Ha Patrick,

Ik vind het er prima uitzien. Werkt ook goed, één keer maar problemen met plaatsen bericht gehad. Ik voel me wel een zonderling, zijn er echt zo weinig mensen met deze afwijking....

Oh kijk, dit gaat vaker mis; mijn emoticon komt onderaan het bericht (niet achter de ….), dat kan ik er niet tussenplaatsen achteraf.

Verder, alle berichten selecteren op laatste bericht (absoluut dus) leek me wel wat. Maar de functie "berichten sinds laatste bezoek" is ongeveer zoiets. Daar moet je dan wel voor inloggen (toch?), en dat doe ik niet altijd (vaak niet zelfs).

:?

groet Michiel

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 08-12-2018 21:18

We hebben dit forum opgezet voor jullie en ook voor onszelf, om dat we het zonde vonden dat er geen forum meer zou bestaan, en er toch wel mensen zijn de liever op een forum zitten dan bv op facebook.
Maar een forum word door de ons en door de leden gemaakt, als de leden graag dingen willen lezen en foto,s willen zien, moeten ze zelf ook posten. en dit gebeurt erg weinig, vaak zijn dit dezelfde mensen, die wel posten.
Ik zie het zelfde gebeuren op meerdere fora en ook daar word er over gesproken.
Maar ja meer als er over spreken kunnen wij van het beheer niet.
Neem bv de foto westrijd, waar zijn de foto,s ? snappen jullie nu wat ik bedoel dat jullie leden ook het forum maken.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 09-12-2018 14:30

Ik denk ook dat dit een algemeen "probleem" is, zeker wanneer je je hobby als het ware als individu beleeft. We hebben allemaal thuis onze planten en daar genieten we van. Soms deel je wat, als een plant in bloei staat of wanneer er iets gebeurt. En als je vragen of problemen hebt. De rest van de tijd lijkt alles z'n ding te doen. En in deze tijd van korte dagen zie ik mijn planten in feite alleen in het weekend. Als ik thuis kom van werk, is het al donker. Verder kan ik ook niet zeggen dat ik alles aan orchideeën interessant vind. Phalaenopsis, Cattleya, Paphiopedilum en Vanda bijvoorbeeld interesseren me helemaal niets.
Good drainage or death!

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 09-12-2018 15:22

Dit is iets wat ik op veel fora zie, de activiteit is minimaal.
Een groot deel van de mensen lezen slechts mee, vooral als er een afgesloten deel voor niet leden op een forum aanwezig is.

Zelf vind ik het leuk om de stand van de planten bij te houden via een forum.
Dat geeft me de mogelijkheid om later nog eens terug te kijken, ook vind ik het leuk om het te delen met andere mensen.

Het enige wat ik mis zijn inderdaad meerdere actieve leden.
Ik kijk dagelijks even op het forum, maar regelmatig is er niets te zien. :lol:

Henk K
Berichten: 300
Lid geworden op: 23-03-2017 20:36

Bericht door Henk K » 09-12-2018 23:52

Er zijn ook nog niet veel mensen lid van dit forum, dus misschien komt het daardoor dat er niet veel gepost wordt.

Zelf kijk ik niet elke dag op dit forum. Er is idd. ook nog al wel eens niet iets te zien of lezen ook.

Ben ook geen spelletjes man, dus hou ook niet van wedstrijden en dus stuur geen foto's. Sorry.

Heb zelf vele foto's die ik maak van mijn planten maar ja zet deze veelal niet hier op het forum omdat het dan op een bepaald moment telkens dezelfde zijn.

Vind het prachtig om foto's van anderen te zien maar om dan telkens te posten dat ik het mooi vind wordt op een gegeven moment ook erg saai zulke korte berichtjes.
Op facebook van het NOV doe ik dat ook niet altijd maar daar kan je dan even een duimpje omhoog steken van vind ik leuk bijvoorbeeld. Overigens zie je daar weer erg veel foto's en wordt er op geschreven stukjes en of vragen niet veel gereageerd.

Is geen kritiek oid. want ik vind het prima zo.

Groeten, Henk

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 10-12-2018 06:41

Ik ben mod geweest op garnalen form Gek, dus weet wat er speelt, werd mij overigens een beetje te veel om op 2 fora in het beheer te zitten, dus met 1 ben ik zelf gestopt.
Dat forum is best groot, ga maar eens kijken, zitten ong over de 900 leden op, maar ook daar gaat het precies het zelfde, heel veel leden en een kleine groep schrijft en plaatst foto,s
De reden is precies het zelfde als op dit forum.
Het is wel zo dat, als er meer mensen schrijven er ook meer mensen een reactie gaan geven, zo ook op garnalen forum, Daar zijn Jurn en ik de grootste schrijvers.
Ik vind dit best een leuk forum, ik heb nog geen enkele keer als mod hoeven op te treden, dat komt denk ik zelf, door de leden die er op zitten :D mensen zijn beleeft naar elkaar en dat vind ik top, want we zitten hier voor de gezelligheid, er is al genoeg ruzie op de wereld toch :wink:
Je hoeft echt niet alle planten leuk te vinden, en misschien kan patrick een duimpje aan de Emoticons toe voegen. dan hoeven leden niet altijd een tekst te typen .
Onze foto,s raken ook op hoor, we kopen niet steeds een nieuwe plant :lol:
Ik zit bv te denken om, planten te kruisen, of botanen te maken, ben hier al mee bezig met chris, met leuke resultaten, wat vinden jullie er van om bv een zaad bank op te zetten, klinkt gek, maar dat is het niet, mensen met vlees etende planten doen dit al jaren
Oke die planten vn ons groeien erg langzaam, maar het is hartstikke leuk om zailingen van je eigen planten te hebben :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 10-12-2018 06:43

Sorry voor de typ fouten, het is nog vroeg :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Bericht door odonto » 13-12-2018 21:42

Ha Bindi,

speciaal voor jou ga ik morgen de kas in. Met de camera...

groet Michiel

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 14-12-2018 11:29

Omdat de drempel vrij hoog ligt om orchideeën te zaaien denk ik niet dat de zaadbank veel gebruikt zal worden.

Bij vleesetende planten gaat het zaaien toch een stuk makkelijker.

Ook zijn zaden ( afhankelijk van het soort) maar beperkt houdbaar. Zo verliest Epipactis na een aantal weken al een groot deel van zijn kiemkracht.
Andere soorten kunnen, mits goed opgeslagen wel langer bewaard worden.

Bij de VOV hebben we ook een zaadbank en daar wordt eigenlijk ook maar minimaal gebruik van gemaakt.

Als mensen alleen maar gaan reageren met een duimpje is de lol is ook snel vanaf :o
Het forum is juist een goede plek om je vraagstukken over de cultuur van de planten etc. kwijt te kunnen.
Of een soort logboek bij te houden als je iets nieuws of geks van plan bent met je planten. :D

Plaats reactie