druk met hobby,s

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

druk met hobby,s

Bericht door Bindi » 13-03-2018 09:42

Tjonge wat heb ik het druk, ben bezig met garnalen bakjes te verhuizen naar een rek, + moeten de garnalen zelf ook geselecteerd worden, krijg ik nog een oogontsteking ook, kon die snelle garnalen steeds slechter zien pffff
De planten moeten water en voeding en de fora moet gekeken worden. ook ben ik mod op garnalen en kreeften forum, dus ook daar moet ik kijken.
Dan nog mijn 4 hondjes die aandacht willen en uitgelaten moeten word, 2 oude gras parkietjes die langzamerhand naar het einde lopen, ze worden in mei 10 jaar en zijn zusjes
Dan nog de Ratten, heb nu een mooie snelheid ontwikkeld, ivm er 1 bij zit die altijd in mijn vingers wil bijten, als ik hun eten neer ga zetten :lol:
En ik ben toch heel blij met mijn hobby,s. als alles straks op hun plaats staat, dan ziet het er netjes uit. bakjes op maat neergezet :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 13-03-2018 15:32

Hihi beter ban niks doen toch?

Ik werk partime, daar naast me planten hobby en het huishouden.
Daarnaast gaan we 1 keer per maand Patrick plagen op de Nov kring in Amsterdam...
Daar naast heb ik 1 keer maand me cactusavond.

Nou komen de plantenbeurzen weer, heb er weer zin.

:oops:
Groetjes Anitaz

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 13-03-2018 19:01

Ze plaagt niet alleen mij hoor... mensen die meedoen aan de bingo plaagt ze ook allemaal, hoe ze het doet weet ik niet, iedere keer gaat iedereen met lege handen naar huis en Anita gaat altijd afgeladen weer naar huis :wink:
Vriendelijke groet,

Patrick

Amateurtje
Berichten: 292
Lid geworden op: 13-03-2017 19:47

Bericht door Amateurtje » 13-03-2018 19:16

Hier is het wat mijn andere hobby betreft weer iets rustiger , de kleine Witte wolfjes zijn allemaal verhuisd .Nu heb ik weer wat meer tijd voor mijn 6 grote Witjassen , de Orchideetjes en de inmiddels aardig uitgebreide groep van Epiphyllums :-)


Afbeelding

Afbeelding


Groetjes Marianne
Gek van met name Cymbidium en andere soorten orchideetjes :-)

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 13-03-2018 21:47

Marianne, ik zag je epi's staan in de potten. Ik wil even wat kwijt. Ik ben bang dat je ze na een klein jaar niet meer heb... Ik denk te zien dat je ze in volle grond heb staan, dat gaat even goed, maar niet lang.
Het beste mengsel is 40% zand, 20% grind en de rest potgrond. Luchtig.
Ik heb jaren ervaring met deze planten, op alleen potgrond redden ze het niet.

Ik wil niet betweterig overkomen, maar je alleen maar helpen.
Vriendelijke groet,

Patrick

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 14-03-2018 07:54

Patrick schreef:Ze plaagt niet alleen mij hoor... mensen die meedoen aan de bingo plaagt ze ook allemaal, hoe ze het doet weet ik niet, iedere keer gaat iedereen met lege handen naar huis en Anita gaat altijd afgeladen weer naar huis :wink:
Valt mee hoor, ik geef de Phalaenopsis ook wel weg, anders word het ook teveel hihi....

Je kan de stekjes beter in een cactus mengsel doen Marianne anders is het zonde van je stekjes :oops:
Groetjes Anitaz

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 14-03-2018 09:06

zo Anitaz wat lees ik nou van jou :lol:
Grapje hoor :)
Hartstikke leuk toch dat je dingen wint, ik win nooit wat, echt niet hoor.
Marianne. Wat heb je toch een mooie honden, maar snap dat je blij bent als de pups weer naar hun nieuwe baasje zijn, geeft je toch weer wat meer vrije tijd.
En de plantjes zijn ook leuk, ik heb er helaas geen ruimte voor, of je moet ze in de winter ook in de tuin kunnen houden, geen idee eigenlijk.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Amateurtje
Berichten: 292
Lid geworden op: 13-03-2017 19:47

Bericht door Amateurtje » 14-03-2018 20:22

Oeps Patrick dit is een oude foto van toen ik ze net had , later las ik indd dat een mengsel beter is .Ze staan al maanden in een mengsel van zand/potgrond en kokosvezel , dat werd me op een FB pagina aangeraden .
Grind wist ik niet , zou ik er nog wel een beetje doorheen kunnen doen .Ze hebben het wel naar hun zin , alles is aan het uitlopen :-) Wel vreemd dat ik een Anguliger gewoon in de potgrond gekocht heb .

Ja Bindi , jij weet ook wat het inhoud zo'n nest .Veel drukte en veel werk .Maar nu weer even tijd voor de plantjes , er gaat nog van alles bloeien :-)Nee Epi moeten net als de Cym naar binnen als het koud word .


Anita , ik win ook wel eens wat .Maar dat is dan voor de hondjes , planten heb ik nog nooit gewonnen .

Groetjes Marianne
Gek van met name Cymbidium en andere soorten orchideetjes :-)

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 14-03-2018 20:34

Amateurtje schreef:Oeps Patrick dit is een oude foto van toen ik ze net had , later las ik indd dat een mengsel beter is .Ze staan al maanden in een mengsel van zand/potgrond en kokosvezel , dat werd me op een FB pagina aangeraden .
Grind wist ik niet , zou ik er nog wel een beetje doorheen kunnen doen .Ze hebben het wel naar hun zin , alles is aan het uitlopen :-) Wel vreemd dat ik een Anguliger gewoon in de potgrond gekocht heb .

Ja Bindi , jij weet ook wat het inhoud zo'n nest .Veel drukte en veel werk .Maar nu weer even tijd voor de plantjes , er gaat nog van alles bloeien :-)Nee Epi moeten net als de Cym naar binnen als het koud word .


Anita , ik win ook wel eens wat .Maar dat is dan voor de hondjes , planten heb ik nog nooit gewonnen .

Groetjes Marianne
Vroeger had ik raskatten, daar heb ik ook weleens wat bekers en titels mee gewonnen, ik hou her nou maar bij planten :)
Groetjes Anitaz

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 14-03-2018 22:27

Zeg Patrick, vertel mijn Epiphyllum daar niets van! Die staan al jaren in de volle standaard potgrond. Kan natuurlijk ook een combinatie zijn van cultuur en grond. De mijne spelen 's zomers buiten tot diep in de herfst. Water geven doe ik ze meestal niet, de regen doet dat wel. 's Winters hou ik ze compleet droog Dus van eind oktober tot nu: geen druppel (en de knoppen zwellen al weer, dus dit weekend mogen ze een eerste drupje),

Ruud

Plaats reactie