Geen bloem te zien

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Geen bloem te zien

Bericht door Bindi » 13-01-2018 18:31

Er is bij mijn planten letterlijk geen bloem te zien, vind het in de winter zo saai met de plantjes
ze hoeven haast geen water en groeien niet en bloeien doen ze ook al niet, elke winter mopper ik op de planten, en vind ze steeds lelijker worden :lol: Ik weet dat als het langer licht blijft, de planten ineens leven gaan vertonen en dan word ik langzaam aan weer blij. Ze doen mij denken aan de Fenix die weer tot leven komt. Je ziet ze weer frisser van kleur worden en overal komen de jonge scheuten uit zetten, en elk jaar ben ik weer opnieuw verwonderd dat dit zomaar kan met zulke lelijke winter planten.

Hebben jullie ook haast geen bloei, of helemaal niet, net als ik :lol:
Ik ben benieuwd wie de planten ook saai vinden in de winter :wink:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Bericht door Marcel van den Berg » 13-01-2018 20:24

Hier staan de eerste krokussen in het gras alweer op springen!
Ook een eerste narcis gaat bijna open.

Verder 2 Cymbidiums in knop
Gisteren kwam ik op een van de bloemstelen een vette naaktslak tegen!
De bloemknoppen van deze plant zien er naar treurig uit, de slak moet al weten bezig zijn geweest!

Ook staat mijn Ludisia discolor en bijna alle Phals in volle bloei!

En planten die niet in bloei staan vind ik niet saai hoor, dagelijk zie ik de nieuwe wortels van mijn Laelia en Encyclia zaailingen groeien!

De enige plant die het minder doet is m'n Oncidium, dit is de eerste en voorlopig laatste Oncidium voor mij!

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 13-01-2018 21:18

Bij jou bloeit er in ieder geval nog wat, bij mij groeien zelfs de krokussen dit jaar niet, is echt waar :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 14-01-2018 10:24

Ik mag ook niet klagen. Mijn Ludisia discolor planten bloeien nog steeds uitbundig al beginnen er wel al bloemen te verwelken. Mijn Dendrobium Berry Oda planten bloeien ook nog steeds, mijn Dendrobium phalaenopsis heeft drie takken en een vierde ontwikkelt knoppen (en een vijfde komt hopelijk nog uit de scheut die bijna is uitgegroeid), mijn Baptistonia echinata tak groeit verder en de Epidendrums vormen veel bloemstengels. :)
Good drainage or death!

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 14-01-2018 17:40

Er bloeit hier van alles: Cymbidium, Dendrobium Avril's Gold, Dendrobium kingianum en heel veel Bromelia bloeien of gaan bloeien. Zag net dat een Neoregelia alweer een blos vertoont: de start van de bloei.

Ruud

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 14-01-2018 18:34

Ik heb er echt geen 1 die wat doet. ze staan allemaal stil. lijken wel bevroren in de tijd :lol:
maar hartstikke leuk dat de orchideetjes het bij jullie wel doen, nou moet ik wel zeggen dat ik bijna allemaal voorjaar en zomer en een enkele herfst bloeiers heb. Alleen in de keuken staat een kaalgeworden dendro, ik hoop dat deze plots gaat bloeien :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Bericht door Patrick » 14-01-2018 19:22

En hier de Laelia anceps, drie in bloei en één in knop. En veel Dendrobium soortjes die nu gaan komen.
Vriendelijke groet,

Patrick

Henk K
Berichten: 300
Lid geworden op: 23-03-2017 20:36

Bericht door Henk K » 14-01-2018 23:41

Precies Bindi, het is ook maar net welke soorten je hebt!!

Amateurtje
Berichten: 292
Lid geworden op: 13-03-2017 19:47

Bericht door Amateurtje » 15-01-2018 18:26

Hier bloeit ook aardig wat , een stuk of 6 Cymbidium , de Bery Oda , Ludisia , heel wat Phalaenopsis krijgen nieuwe stelen , en een paar Cambria , de Avrils Gold is bezig om bloemtakken te maken ,Kingianum X Delicatum ook . Daarbij nog een stel verschillende kleuren schlumbergera's. Dus al met al best kleurig hier :-)

Groetjes Marianne
Gek van met name Cymbidium en andere soorten orchideetjes :-)

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Bericht door RdB » 15-01-2018 19:46

Avril's Gold staat hier in volle bloei, Dendrobium kingianum volgt. Daarnaast natuurlijk verschillende Cymbidium en een aantal Bromelia.

Ruud

ps.: @Amateurtje: Kinganum x Delicatum. Is dat een Dendrobium x Delicatum die teruggekruist is met een Dendrobium kingianum?

Plaats reactie