aquarium

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 04-12-2017 16:04

Oei 8 liter is veel te weinig om je waarden stabiel te houden. je slakken poepen aardig wat en nu begrijp ik dat er 5 garnalen bij zaten, kool in je filter is alleen nodig als je dit voor korte tijd gebruikt, langere periode kool gebruiken is niet goed, je bakje word nooit hoe hij moet zijn.
Normaal is, dat je 30 cm bakjes gebruikt of liefst meer, ik heb 30 cm en 40 cm en 1 van 60 cm. je hebt voor deze soort een afgeronde grind korrel nodig, een spons filter zonder kool.
java mos of een andere soort mos is heel belangrijk voor garnalen. een leuk stukje hout met mos, stenen mogen zo min mogelijk kalk bevatten, veilge stenen zijn rode lava stenen, drakensteen. of een steen veilig is voor garnalen kun je testen met azijn, gaat het borrelen op de steen, dan is de steen niet geschikt.
Het lijkt genoeg water voor de garnalen, 8 liter maar dat is het echt niet. In de zomer word het veel te snel warm boven de 26 gr gaan je garnalen dood
Kijk bij mijn foto,s van mijn 1 na laatste Cattleya orchidee, daar zie je ook mijn bakjes, dan zie hoe anders ze zijn dan jouw bakje.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Cocette Colette.
Berichten: 54
Lid geworden op: 27-10-2017 15:27

Bericht door Cocette Colette. » 05-12-2017 10:37

Nu met de 8 ltr moeten ze het voorlopig wel doen, mijn geldboom in de tuin is leeg, zit geen euro meer aan.
Ik ververs gewoon het water iedere 14 dagen, hou de temp van het water op temp, geef micro wafers.
En het filter zal toch wel goed zijn, want als ik voedsel geef en even de pomp uitzet, komen er veel jonkies uit de spleetjes (iedere keer)
volgend jaar maar eens kijken naar een iets groter Superfish.
Die krengen zijn echt duur , maar goed, dan heb je ook wat, toch.
Ik heb gisteren een kacheltje gekocht om het water op temp te houden.
Het filter komt zelfs geen amoebe door, en ik had gelezen dat garnaaltjes graag bij deze filters mogen grazen, tenminste wel mijn waaier hand garnalen toen.
het kool gebruik ik per mnd advies fabrikant, maar er zit wel meer in zo,n filter als alleen kool las ik.
Ik heb een pakje van 8 filters gekocht.
CC
Vriendelijke groeten,
Geert.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 05-12-2017 13:18

Wat je ook kunt doen, is een Tweedehands aquarium nemen, doe ik ook altijd, marktplaats haal ik ze vandaan. Vaak zit er geen verlichting bij, die zoek ik er dan apart bij op markt plaats, wel goed opletten dat er een glazen deksel bij zit, is vaak kapot gegaan en dan blijkt hij er niet bij te zitten, nou gelukkig dan maar dat ze er steeds uit komen lopen, en nogmaals maak je niet druk als ik wat zeg, komt omdat ik deze garnalen hobby al jaren doe en weet wat ik doe. Ik kweek Taiwan bee en Pinto ,yellow kingkong , Tangerine tijger , vuurtje , is bij mij een garnaal die er gewoon in zit, zit hier zo,n beetje in alle bakken. Wat heb ik nog meer, aura blue , cr red , cr black , Tibee, taitibee, dit zijn kruisingen. Snowwhite
Volgend jaar ga ik nog 2 tot 3 bakjes opstarten, er komen stellingen in de woonkamer te staan, gooi de eettafel er uit, zitten we toch nooit aan ivm rugklachten, dus het hele ding staat overbodig te zijn :lol: :lol:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Cocette Colette.
Berichten: 54
Lid geworden op: 27-10-2017 15:27

Bericht door Cocette Colette. » 05-12-2017 18:52

Daar ben ik al even geweest op marktplaats.
Inderdaad, het staat er vol met aquariums.
Ik heb er nog wel vier Japanse alg etende garnaaltjes bij gekocht.
10 euries,
Wat is bij jou de temperatuur , hij staat bij mij nu op 21 gr.
Zal mij eens even lid maken bij de garnalen forum.
Dit is wel een klets café, maar ze zullen ons nu wel zat zijn :evil:
:oops:
CC
Vriendelijke groeten,
Geert.

Anitaz
Berichten: 690
Lid geworden op: 12-03-2017 18:49

Bericht door Anitaz » 06-12-2017 06:53

Nee hoor, ik lees wel mee, ik heb er geen verstand van :wink:
Groetjes Anitaz

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 06-12-2017 08:05

Ach geeft niets hoor, je mag hier schrijven wat je wilt. als leden het niet zo bijzonder vinden, dan hoeven ze het niet verplicht te lezen :lol:
Bij je vuurtjes heb je geen verwarming nodig, kost je alleen maar geld. Ze kunnen gewoon op kamer temperatuur, ong 20 overdag en 17 a 18 snachts.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 08-12-2017 11:19

En ben je ondertussen lid geworden van het garnalen forum ?
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Cocette Colette.
Berichten: 54
Lid geworden op: 27-10-2017 15:27

Bericht door Cocette Colette. » 08-12-2017 12:48

Nee nog niet, zal mij even aan melden.
CC
Vriendelijke groeten,
Geert.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 08-12-2017 13:46

leuk :)
Dan kom ik je vanzelf tegen :wink:
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie