als je honden hebt.

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Bindi
Berichten: 1671
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

als je honden hebt.

Bericht door Bindi » 26-07-2017 12:17

Zo als jullie weten heb ik 4 honden, ze zijn niet aardig voor andere honden, zeker niet als ze aan de riem zitten, dit komt door vervelende ervaringen van loslopende honden op straat die kei hard aan komen rennen en dan bijtende bewegingen maken of als een malloot tegen mijn honden te keer gaan, ze zijn ook regelmatig door loslopende honden aangevallen.Vandaar hun boos worden als er weer eens zo een hond op hun af komt.
zelf hou ik ontzettend rekening met andere mensen en hun honden, ik loop om of als dat niet gaat hou ik mijn honden kort.
gister bv, ik loop op een paadje, waar ze soms los kunnen, veel overzicht, zie een mvr met hond aan komen, dus ik ga een zij paadje in van een weiland en wacht tot de dame met hond voor bij komt. de honden zien elkaar en alle honden gaan blaffen, Ik trek ze nog wat verder het pad op, verder kon ik niet dan dat, blijft de dame dood leuk stil staan en gaat staan kijken naar mijn honden, ik kon geen kant op, gleed ook nog eens uit over de klei meuk en bezeerde vreselijk mijn rug, dit gebeurt omdat ik bijna viel, waardoor mijn honden naar voren schoten, gelukkig kon ik ze terug houden en heb de dame boos gezegd, door te lopen, keek ze mij nog kwaad aan ook pfffff. Toen ze door liep, was er niets meer aan de hand en kon ik gelukkig dat paadje af.
Wat ik graag wil zeggen is
Mensen, iemand gaat niet voor niets op een zij pad staan met hond.
niet elke hond is maar gediend van plots een hand op zijn kop, al is het nog zo goed bedoeld, ze schrikken er vaak van.
Laat je hond niet naar een aangelijnde hond toe rennen of lopen, hier komt vaak ruzie van .Ga niet naar een hond staan blaffen, dit doen voornamelijk kinderen en volwassen mannen, Waarom doen volwassen mensen dit, staat zo kinderachtig .
Ga niet stoer doen of schelden als er een hond naar je blaft, hond doet dit de meeste keren omdat hij bang is ivm gebeurtenissen die hij in het verleden heeft mee gemaakt.
Schelden doe je naar de eigenaar, als die zijn of haar hond niet bij zich houd en dan heb je groot gelijk ook nog.
als je word gevraagd niet de hond te aaien, ga dit dan niet toch doen, komt alleen maar ellende van. doe dit trouwens ook niet zomaar zonder te vragen, je weet immers niet of de hond wat doet.
dit zijn een paar dingen die mij regelmatig gebeuren, en moest het toch eens een keer opschrijven.
Ik zeg niet dat honden eigenaren zo heilig zijn, absoluut niet, zitten vaak draken van eigenaren bij, die totaal geen rekening houden met andere mensen, maar bedenk dat er ook mensen onder deze honden eigenaren zijn die hun stinkende best doen, en zelfs de ontlasting op ruimen, waar je het gewoon mag laten liggen.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Cocette Colette.
Berichten: 54
Lid geworden op: 27-10-2017 15:27

Niet aan gelijnde honden.

Bericht door Cocette Colette. » 28-10-2017 12:29

Dit verhaal is alweer even geleden, ben nog niet zo lang lid, maar ik kan me vinden in het verhaal van Bindi.
Ik woon aan een dijk in Drenthe, de Gemeente waar ik woon heeft een gedoog gebied waar de honden los mogen lopen.
Het is namelijk zo, dat de honden nergens in Nederland mogen loslopen , alleen in gebieden waar dat mogelijk is en waar het gedoogd is.
Ik heb drie Teckels, het zijn jacht honden, ik schrijf honden omdat alleen de pootjes van de honden kort zijn, mijn Teckels zijn standaard, dat wil zeggen dat ze , als ze lange poten hadden ze de gewone hoogte zouden hebben.
Nu kom ik ook op de dijk om ze uit te laten, maar mij is geleerd al vele jaren geleden dat als je geen controle over je hond hebt, je deze moet aan lijnen.
Nu kwam ik vaak een vrouw tegen die twee honden heeft die ook op mijn Teckels afkwamen uit het niets, deze twee honden werden genadeloos afgestraft door mij Teckels die aan de riemen zaten, de los lopende honden van deze vrouw heeft er niets van geleerd, ze lopen al vele jaren los maar meiden mijn Teckels, je bent een rund als je met een Teckel stunt.
Ook een meneer op de dijk, die een herder heeft en een onbeduidend maaksel heeft, die vielen ook mijn Teckels aan die zo als altijd aan de riem zitten, Ik heb er een een trap verkocht die het zijn leven zal heugen, ik laat mijn Teckels nu uit met veiligheid,s schoenen van het werk (stalen neus)
Die kreeg ik toen ik met pensioen ging.
Politie aan de deur gehad, want de man had een aanklacht tegen mij ingediend, de politie was het met mij eens over de regels die bij de wet van toepassing zijn over het beleid van honden.
De politie vroeg nog wel aan mij als ik het dan niet erg vond dat de honden van deze man naast de man werd gehouden als ik hem tegen kwam.
Ik zei, als ik de man tegen komt zal het mij een worst zijn hoe hij deze dieren onder controle houd, hij moet ook de regels weten hoe het bij de wet gesteld is voor wat betreft "honden aan de lijn" om mijn part draagt hij ze gekookt op de rug in een plastic zak, maar ik beloof wel, als deze dieren mij aan vallen omdat mijn Teckels blaffen, of luid maken zo als dat heet bij Teckels, zal ik proberen ze de kop van de romp te schoppen.
Het klink allemaal erg heftig, maar kan me zo kwaad maken.
Ik zou ook graag willen dat mensen hun hond onder controle hebben, want die kom ik ook veel tegen.
Mensen die zich aangesproken voelen door dit neer gepende epistel, neem de moeite om de wet door te nemen betreft, het onder controle houden van je hond(en) in de gemeente waar je woont, je zult versteld staan wat mag en niet mag.
Ik hou van mijn honden, en heb deze artikelen goed door gelezen.
Tenslotte houden wij allemaal van onze dieren.
Er is zelfs een wet tegen zelf verdediging aangaande honden.
Cocette Colette
Vriendelijke groeten,
Geert.

Bindi
Berichten: 1671
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 28-10-2017 15:52

Dankjewel dat je het eens bent met mijn verhaal :)
Ik zelf wandel met legerschoenen aan, zie je het voor je :lol:
Ik zal niet snel een andere hond schoppen, maar wel als ik niet anders kan en in het nauw word gedreven. Als je kijkt op mijn eigen website. er staat een link onder mijn naam. Dan kun je mijn honden zien. Is net als de teckel een hond die niet snel opzij gaat.
Ik kan je verhalen vertellen pffffff
Ik heb al jaren honden en merk dat het steeds meer toe neemt, het vervelende gedrag van veel mensen. regelmatig onbewust of juist bewust.
veel sterkte als je aan het wandelen bent, en probeer toch wat plezier te hebben met het wandelen. Doe ik ook.

Ik vind teckels erg leuke pittige honden, mijn honden hebben jaren met 2 teckels gespeeld .
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 28-10-2017 16:32

Ik zie het net als bij kinderen: ouders zijn verantwoordelijk voor de opvoeding en bij honden zijn dat hun baasjes. Helaas valt er op de opvoeding van alle hedendaagse prinsjes en princesjes vaak nogal wat aan te merken en zo is het bij honden ook. Ik heb niets op met mensen die hun honden als kinderen behandelen. Een hond is een hond en geen mens, dus moet je ze als een hond behandelen. Een hond kijkt naar z'n baasje voor goedkeuring of afkeuring van z'n gedrag want het baasje is de leider of hoort i.i.g. de leider te zijn. Een hond moet volgen, zo werkt het in een roedel. Dan heeft dat dier duidelijkheid en weet het z'n plaats. Als baasje moet je dus je verantwoordelijkheid nemen en verkeerd gedrag corrigeren maar te veel mensen snappen dat niet en/of kunnen en/of willen dat niet. Ze vinden corrigeren/straffen zielig. En dan krijg je van die rotbeesten. Overigens, ik heb geen hond en zou er ook geen willen. :wink:
Good drainage or death!

Cocette Colette.
Berichten: 54
Lid geworden op: 27-10-2017 15:27

Orchidee

Bericht door Cocette Colette. » 28-10-2017 17:38

Ze kwam vandaag thuis na het boodschappen doen, en bracht voor mij een prachtige Orchidee mee, paars.
Erick zei, ook van jou willen we leren.
Nu Erick, vertrouw daar niet te veel op, want ik ben echt een nul nog op dat gebied.
Tja, honden hé, ik ben nu 43 jaar getrouwd, en zij heeft mij in het begin opgezadeld met Teckels, daarvoor mijn dank, ik hou zielsveel van mijn dieren.
Moet er wel bij zeggen dat je van Teckels houd, of je houd er niet van, andere mogelijkheden zijn er niet.
In januari dit jaar 2017 belde de fokster mij, ze had een Teckeltje terug gekregen van mensen die alle twee werkten, de kinderen naar school, dus ze konden er niet voor zorgen ?
Nu heb ik deze schat, want het is een ruw haar standaard een jaar +-
als ik stofzuig vliegt zij onder de bank, als ik haar de trap af help, raakt ze in paniek , ze wil alleen de hele dag bij mij zijn, hoe kan dat nou ?
Juist, deze mensen hebben zich niet ingeleerd hoe een hond op te voeden zoals zo velen, het dier is weer de sjaak.
Natuurlijk schop ik ook niet gauw een hond, maar als het er van komt !
Nu nog iets over katten, bij de overkant waar ik woon is een speeltuintje aan gelegd, waar een wethouder, (ook niet de slimsten) een bord heeft neer gezet, lees neer zetten door anderen met de tekst, alleen speel tuin voor kinderen, dus niet uitlaat plaats voor honden, ik woon er tegen over.
Nu, de katten hier in de buurt, en dat zijn er nog al wat, schijten ieder ochtend deze speel tuin vol.
Nu wil het feit dat de ontlasting zeer gevaarlijk is voor zwangere , niet zwangere vrouwen en kleine kinderen levens gevaarlijk is.
Een honden drol spoelt met regen water weg citaat van Midas Dekker, die zelf katten heeft (huis katten) ook deze dieren zal ik niets doen, want die baasjes zijn ook gek met hun dieren.
Ach, ieder zijn dier, maar er moet gewoon een wet komen die er voor zorgt dat iedereen die een dier wil een cursus met goed gedrag volgt.
En als ik mij niet vergis, zijn ze er mee bezig.
Alhoewel ik dat met deze regering niet zie ziiten, maar dat is weer een ander verhaal.
Cocette Colette
Vriendelijke groeten,
Geert.

Bindi
Berichten: 1671
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 28-10-2017 19:09

Ik ben net terug van een wandeling van 1,5 uur. Dat ik dit zo zeg, komt omdat veel mensen de hond te weinig beweging geven, dan krijgen ze te veel energie die ze niet kwijt kunnen en worden dan als ze eens los buiten mogen vervelende honden,die niets geleerd hebben en tegen mensen opspringen enz ik weet precies hoe mijn roedel in elkaar steekt en wat hun trikkerd en hou daar rekening mee. Het probleem is ook dat er steeds meer honden komen, die A best gevaarlijk zijn, en wel zo dat ik omloop en mijn honden er niet aan waag.
Mensen lijken steeds dommer te worden of het zeer weinig te kunnen schelen, dat kan ook .Nog een voorbeeld. Ik wandel met de honden aan de lijn. Komt er een mvr aan lopen met 2 honden aan de lijn, ik ga opzij staan, zodat zij er door kon, mvr kijkt naar mijn honden en laat zonder dat ze ook maar iets van mijn honden af weet, zo haar honden tussen mijn honden inschieten en werd nog boos ook toen mijn honden uit vielen. Ik trok ze snel naar achteren en viel bijna in de sloot. dit soort dingen bedoel ik dus, werd er nog gezegt, maar mijn hond doet niets, nou niet echt hoor mvr, jou hond snapt helemaal niet hoe dom het is om zo tussen een roedel te schieten en jij niet waar om ik op zij gaat staan.

Maar goed, wat leuk dat je zo'n mooie orchidee hebt gehad en laat ze ons eens zien.
Je kunt hier je vragen stellen en wie weet word je wel net zo verslaafd aan deze planten als wij :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Bericht door Michiel Janssen » 28-10-2017 20:57

Ik denk niet dat dat een gezonde houding is om alsmaar alles te proberen uit de weg te gaan. Je honden voelen je angst en daarom reageren ze zo agressief op die andere honden, ze willen je verdedigen. Je moet juist vertrouwen uitstralen. Zo doet Cesar Milan dat ook en ik vind het altijd verbazingwekkend hoe anders die honden zich gedragen wanneer hij ze aan de lijn heeft of wanneer hun eigen baasje ze aan de lijn heeft. Bovendien, als jij niets zegt hoe moet die ander dan weten dat jij hen juist probeert uit de weg te gaan?
Good drainage or death!

Bindi
Berichten: 1671
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 29-10-2017 08:27

De tactiek van cesar is niet de mijne. Sommige dingen kloppen en pas ik ook zelf toe.
Ik ga honden uit de weg, omdat mijn honden best heftig kunnen reageren, bovendien zijn ze met een roedel, dit zorgt er voor dat ze voor elkaar opkomen, als 1 hond bv de poedel van de buur niet leuk vind, dan vinden al mijn honden de poedel niet leuk. Terwijl als ik 1 hond bij mij heb, deze hond heel anders reageerd op die zelfde poedel.
Ik heb jaren lang in groepen gelopen met honden uit laten, heb altijd meer dan 1 hond gehad, oa ook een wolf hond en geloof mij dit zijn zeker niet de makkelijkste.

Vaak denken mensen dat alle honden het zelfde zijn, maar dat is niet zo. Mijn honden zijn al honderden jaren gebruikt als schapendrijvers, ze zijn gefokt om mensen en alles wat beweegt te wantrouwen, Dit ras komt uit frankrijk en word als drijver gebruikt, samen met de pyreneese berghond die de kudde bewaakt, de herders zijn snel en zeer oplettend, zien zij iets wat er niet hoort te zijn, dan gaan ze behoorlijk te keer, dan komt de waker de berghond dus, aanzetten om het gevaar weg te jagen of aan te vallen, de drijvers blaffen en happen dan gezellig mee. dit gedrag zit dus ook in mijn honden. Ik heb ze sociaal opgevoed. wat zeer moeilijk is ivm hun zeer wantrouwige karakter. Dit is ook de reden dat sommige honden rassen gewoon niet geschikt zijn voor bepaalde mensen, ze doen inderdaad of het kinderen zijn en dat zijn het absoluut niet.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Bindi
Berichten: 1671
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Bericht door Bindi » 29-10-2017 08:34

Was ik nog even vergeten :lol:
Ik heb absoluut geen angst en ga ook niet alles uit de weg. Maar als mijn honden aan de lijn zitten, dan zijn ze echt niet blij met een hond die als een dolle tussen hun inschiet en begint te bijten, dan kan jij opvoeden wat je wilt, maar dan gaan ze toch zichzelf beschermen.
En omdat ik probeer te voorkomen dat er een flinke vecht partij ontstaat, wil nog niet zeggen dat ik bang ben, trek rustig een rottie van mijn honden af.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Cocette Colette.
Berichten: 54
Lid geworden op: 27-10-2017 15:27

Bericht door Cocette Colette. » 29-10-2017 10:47

Bindi, je bent een echt honden liefhebber, net zoals ik.
De roedel is het belangrijkste, en daar heb je een leider nodig.
Als een vreemde hond naar mijn reu kijkt breekt de hel los.
Zijn twee teven zijn voor hem op dat moment zijn vrouwen.
En deze twee teven kunnen best hun mannetje staan.
Sesar laat de honden ook vaak elkaar aan achter werk ruiken, nu, dat zal ik nooit toe laten, het is moeilijk blaffen met een Teckel in je strot.
Maar zo als je zegt, heeft hij ook veel goeie dingen.
Ze laten in zo,n programma natuurlijk altijd de mensen zien waarvan vooraf is bekeken hoe de hond is.
Wat mij in ieder geval opvalt is, dat iedereen weet hoe je je hond moet opvoeden, Ik had per ongeluk een ander topic gemaakt sorry daarvoor.
Ik zal eens wat foto,s maken van mijn orchideeén.
Cocette Colette

Afbeelding[/url]
[[/img]
Vriendelijke groeten,
Geert.

Plaats reactie