Spatten in mijn Cattleya,s

Gezellig kletsen over van alles en nog wat.
Plaats reactie
Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Spatten in mijn Cattleya,s

Bericht door Bindi » 27-08-2019 18:47

Helemaal blij met mijn cattleya,s en aan verwanten, redelijk veel spatten zijn er te zien, nou bloeien ze natuurlijk niet allemaal nog dit jaar, maar veel belovend is het wel en natuurlijk ga ik er foto,s van maken, niet van de spatten hoor, daar zie je niet zoveel van, maar als ze bloeien gaan ze op de foto + ik maak gelijk een foto van de gehele plant :D
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Marcel van den Berg
Berichten: 771
Lid geworden op: 19-03-2017 16:47

Re: Spatten in mijn Cattleya,s

Bericht door Marcel van den Berg » 27-08-2019 21:57

Ik wacht geduldig af :)

Ondertussen heeft de Guarianthe skinneri die ik van je heb overgenomen ook al 5 spatten gemaakt, echter heb ik nog geen enkele knop gezien.
Misschien komen die later pas

De Cattleya die ik een jaar terug bij het tuincentrum kocht heeft wel weer gebloeid :D
Afbeelding

Kwabbernoot
Berichten: 483
Lid geworden op: 22-02-2019 21:48

Re: Spatten in mijn Cattleya,s

Bericht door Kwabbernoot » 27-08-2019 23:51

Bindi schreef:
27-08-2019 18:47
Helemaal blij met mijn cattleya,s en aan verwanten, redelijk veel spatten zijn er te zien, nou bloeien ze natuurlijk niet allemaal nog dit jaar, maar veel belovend is het wel en natuurlijk ga ik er foto,s van maken, niet van de spatten hoor, daar zie je niet zoveel van, maar als ze bloeien gaan ze op de foto + ik maak gelijk een foto van de gehele plant :D
Nou, daar ben ik het nog niet zo mee eens. Ik heb regelmatig dat ik een foto op internet zoek waar wat meer dan alleen de bloem opstaat. Dingen als: hoe komt de bloemtak uit de pseudobulb, heeft de plant een spat en hoe groot is die, hoe zien de pseudobulben eruit, hoe zien de wortels eruit en dat soort dingen. Een orchidee is voor mij echt wel meer dan alleen de bloem.

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Spatten in mijn Cattleya,s

Bericht door Bindi » 28-08-2019 06:37

Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik vind het erg leuk om foto,s te zien van de hele plant, maar ik heb er best veel staan, en om dan alle planten met spat op de foto te zetten is mij te veel werk op het ogenblik, bovendien vergeet ik welke waar bij hoorde, of ik moet een foto maken van de plant en dat ik het kaartje goed kan lezen, dat zou wel een mogelijkheid kunnen zijn, de wortels tja, dat gaat bijna niet natuurlijk, soms groeien ze buiten de pot, maar meestal binnen de pot, en aangezien ze bij mij in terracota potten staan, zie je ze dus niet.
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Spatten in mijn Cattleya,s

Bericht door Bindi » 28-08-2019 06:40

Meestal bloeide de plant bij mij best snel na het maken van de spatten, hij heeft het wel naar zijn zin met al die spatten, wil wel graag een foto zien hoor, als de plant bloeit. De smillies doen het niet grrr
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

Plaats reactie