Hulp gevraagd voor de allermooiste Grobia amherstiae

Plaats reactie
odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Hulp gevraagd voor de allermooiste Grobia amherstiae

Bericht door odonto » 14-12-2019 21:44

De orchidee met de mooiste bloem die er is.... Zoek maar op :)
Maar ook eentje met weinig, en toch conflicterende info over hoe je um moet houden. Drie jaar lang heeft hij het aardig gedaan, met geweldige bloemen, maar nu is het al jaren kwijnen. Op precies dezelfde plek in de kas, bij misschien iets hogere luchtvochtigheid (en minder licht in winter) maar dat is juist het gene waar "men" wel over eens is; luchtvocht is goed en licht hoeft niet zo...

Suggesties? Toch wat droger houden in winter, toch meer licht geven? Staat nu bij "Coelogyne" licht, wat meer dan de pahp en minder dan cattleya. Temperatuur is nu 's nachts ongeveer 15, overdag 19. Dat verschil opschroeven?

Alle info is welkom, want komende lente moet ie echt weer gaan groeien, anders vrees ik het ergste.

In hoopvolle afwachting van de gouden tips

Michiel

Patrick
Site Admin
Berichten: 485
Lid geworden op: 02-12-2015 18:41

Re: Hulp gevraagd voor de allermooiste Grobia amherstiae

Bericht door Patrick » 15-12-2019 13:13

Hoi,

Misschien een idee om hem even uit zijn pot te halen. Wie weet is het medium niet meer oke, of is hij ooit te vochtig geweest waardoor wortels niet meer 100% zijn.

Wat ook wel wil helpen een paar keer water geven met Superthrive, dan krijgen ze even een boost wat soms ook helpt.
Vriendelijke groet,

Patrick

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Hulp gevraagd voor de allermooiste Grobia amherstiae

Bericht door Bindi » 15-12-2019 20:23

Ik zou ook de wortels nakijken en de plant op een wat lichtere plek zetten, ivm hij dan sneller uit gaat lopen, bij slechte wortels uit kijken met voeding ivm rot van de wortels :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

odonto
Berichten: 239
Lid geworden op: 23-03-2017 11:38

Re: Hulp gevraagd voor de allermooiste Grobia amherstiae

Bericht door odonto » 04-01-2023 19:42

deze dus

Afbeelding

Plaats reactie