Hulp gevraagd blad orchidee word paars

Plaats reactie
Pascalp
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-06-2020 19:14

Hulp gevraagd blad orchidee word paars

Bericht door Pascalp » 11-06-2020 20:44

Beste mensen, ik ben nieuw hier en wou beginnen met enkele orchideeën in huis. Ik heb dit weekend een orchidee ondergedompeld in water waarbij voeding werd gemengd. Juiste hoeveelheid volgens het product. De Orchidee staat in mijn veranda. In het licht maar geen zon. Vandaag 4 dagen later is 1 van de bladen volledig paars. Ander blad begint ook langs de randen donker paars te worden. Voor alle zekerheid heb ik nu de orchidee uit de pot gehaald, afgespoeld en in volledig nieuwe orchidee potgrond geplaatst. Hopelijk hersteld hij. Kan iemand mij helpen met de verklaring is van deze plotse verandering? Heb ik nu goed gereageerd door te verversen van nieuwe orchidee potgrond? Alvast dank bij voorbaat. Pascal

Bindi
Berichten: 1669
Lid geworden op: 12-03-2017 19:05

Re: Hulp gevraagd blad orchidee word paars

Bericht door Bindi » 12-06-2020 12:25

Een foto van de plant en de naam zou fijn zijn , aangezien sommige blad orchideetjes paars blad van zich zelf kunnen hebben en we er nu naar moeten raden.
In ieder geval welkom op het forum :)
Groetjes, Bindi


Kijk ook eens op mijn website: http://www.inlakechalakin.nl

RdB
Berichten: 1066
Lid geworden op: 12-03-2017 19:15

Re: Hulp gevraagd blad orchidee word paars

Bericht door RdB » 14-06-2020 14:47

Wat voor mest heb je gebruikt? Gewone of voor orchideeen. Het paars worden kan heel goed een stress reactie zijn. Verpotten kon geen kwaad maar als het de mest was had je de pot ook gewoon met schoon water kunnen doorspoelen. Ideetje voor een volgende keer .. :lol:

Ruud

Michiel Janssen
Berichten: 461
Lid geworden op: 16-03-2017 16:27

Re: Hulp gevraagd blad orchidee word paars

Bericht door Michiel Janssen » 14-06-2020 19:01

Sommige van mijn Epidendrum hybrides krijgen een paars blad als ze te veel in de zon staan. 's Winters houden ze het prima uit achter een raam op het zuidwesten maar 's zomers is het te veel voor ze. Nu schrijf je dat jouw plant geen direct zonlicht krijgt maar mogelijk is de lichtintensiteit toch te hoog.
Good drainage or death!

Plaats reactie